Type Here to Get Search Results !

Τα υδροπλάνα ... προσθαλασσώνονται στην Άστιγγος - Όλο το σχέδιο για τη λειτουργία του υδατοδρομίου

Πάτρα: Τα υδροπλάνα ... προσθαλασσώνονται στην Άστιγγος - Όλο το σχέδιο για τη λειτουργία του υδατοδρομίου Αισιοδοξία στον ΟΛΠΑ για άμεση αδειοδότηση του υδατοδρομίου ΠατρώνΣε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους και πάλι στην Πάτρα τα υδροπλάνα. Ήδη έχει εγκριθεί η τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων που επιτρέπει τη χωροθέτηση της υποδομής των υδροπλάνων.
Το υδατοδρόμιο της Πάτρας χωροθετείται στο βόρειο τμήμα του λιμανιού και συγκεκριμένα στην προέκταση της οδού Αστιγγος.
Στη σχετική μελέτη που έχει εκπονηθεί προβλέπεται η πόντιση μιας πλωτής προβλήτας διαστάσεων 15Χ3 μέτρα για την προσέγγιση και την πρόσδεση των υδροπλάνων, καθώς και την αποβίβαση/επιβίβαση των επιβατών, στην προέκταση της Αστιγγος.
Για την εξυπηρέτηση τους, δηλαδή την έκδοση εισιτηρίων, τις αποσκευές και άλλα, θα χρησιμοποιηθούν τα κτίσματα που βρίσκονται κάτω από τις γραμμές του τρένου και -φυσικά- εντός του βόρειου λιμανιού.
Επίσης, προβλέπεται να αξιοποιηθεί υπόστεγο που βρίσκεται στον προβλήτα Γούναρη, δίπλα από τα παλιά κτίρια υπηρεσιών του λιμένα σαν χώρος συντήρησης και φύλαξης των υδροπλάνων. Το στέγαστρο έχει συνολικό εμβαδό περίπου 2.500 τετραγωνικά μέτρα. Τα υδροπλάνα θα οδηγούνται στο υπόστεγο μέσω της υφιστάμενης ράμπας που βρίσκεται στο κρηπίδωμα της ανατολικής πλευράς της προβλήτας της Γούναρη.
Για την ώρα έχουν αδειοδοτηθεί τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας και των Παξών, ενώ φιλοδοξία του ΟΛΠΑ είναι το υδατοδρόμιο της Πάτρας να είναι το τρίτο που θα πάρει τη σχετική άδεια.
«Δρομολογείται άμεσα η δημιουργία ενός νέου δικτύου υδατοδρομίων πανελλαδικής εμβέλειας, το οποίο προβλέπεται μέσα στα δύο επόμενα χρόνια να καλύπτει μεγάλο μέρος των σχετικών συγκοινωνιακών αναγκών της χώρας», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, κ. Χρίστος Σπιρτζης και υποστήριξε ότι το νέο εκτεταμένο δίκτυο υδατοδρομίων, προσδίδει υπεραξία στα λιμάνια, ενισχύει το τουριστικό προϊόν και αναβαθμίζει τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση τόσο των μικρών και απομακρυσμένων νησιών όσο και των σημαντικών τουριστικών προορισμών.
Επί του παρόντος οι μνηστήρες των υδατοδρομίων είναι δύο. Η Ελληνικά Υδατοδρόμια με την συμμετοχή και του ομίλου Ελλάκτωρ, που έχει αναλάβει την αδειοδότηση 30 υδατοδρομίων και η Hellenic Seaplanes κυπριακών και αμερικανών συμφερόντων, η οποία χθες ανακοίνωσε την συμφωνία της με την αεροπορική εταιρεία Aviostart με έδρα την Βουλγαρία για την διαχείριση του πτητικού έργου. Η εταιρεία που εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στο υπουργείο Υποδομών τις προηγούμενες μέρες, με αφορμή το σχέδιο νόμο για την λειτουργία των υδατοδρομίων και την πρόβλεψη η άδεια ίδρυσης να εκδίδεται μόνο από το δημόσιο και όχι και από ιδιώτες, αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες.
Ο λόγος είναι ότι θα χρειαστεί να αναθεωρήσει το μοντέλο ανάπτυξης που είχε σχεδιάσει τα προηγούμενα χρόνια και το οποίο προέβλεπε την δημιουργία ιδιωτικών υδατοδρομίων, με την Hellenic Seaplanes να έχει προχωρήσει σε αντίστοιχες συμβάσεις παραχώρησης χερσαίων εγκαταστάσεων με 15 λιμάνια. Το ερώτημα που διατυπώνουν στην αγορά τώρα είναι με τι πόρους θα υλοποιήσουν τα λιμενικά ταμεία τις μεγάλες επενδύσεις που προϋποθέτει η άδεια ίδρυσης (πλωτές εξέδρες, συστήματα ασφαλείας κ.α) και ποια από αυτά θα προχωρήσουν τους νέους σχεδιασμούς, που είχαν αναθέσει σε ιδιώτες.
Ο υπουργός Υποδομών σε ανακοίνωσή του, αναφέρθηκε εκτενώς στα προγράμματα χρηματοδότησης των υδατοδρομίων, υποστηρίζοντας ότι θα υπάρξουν πολλές εναλλακτικές επιλογές. Εκτός από το πακέτο Γιούνκερ, με το οποίο ενισχύονται οι ΣΔΙΤ, οι νέες επενδύσεις θα μπορούν να ενταχθούν στον αναπτυξιακό νόμο, στα περιφερειακά προγράμματα χρηματοδότησης αλλά και στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με πόρους ύψους 3 έως 6 εκατομμυρίων ευρώ. Τα κριτήρια επιλογής, όπως δήλωσε σχετίζονται με την ωριμότητα του έργου, τη σκοπιμότητα και τα αναμενόμενα οφέλη από την υλοποίησή του υδατοδρομίου. Βασική προϋπόθεση για ένταξη στο ΠΔΕ είναι τα προκρινόμενα υδατοδρόμια να μην εντάσσονται σε άλλο πρόγραμμα συγχρηματοδότησης.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΧΑΙΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ