Στην γραμμή εκκίνησης μπαίνει το πλάνο για την επέκταση της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Πύργος-Αλφειός όπως έγινε γνωστό μετά την συνάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την διάρκεια της συνάντησης με τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Ανδρέα Νικολακόπουλο.
Το σημαντικότερο νέο που βγήκε από την συνάντηση είναι πως αναμένεται το πράσινο φως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να ξεκινήσει η διαδικασία χρηματοδότησης. Εφόσον εγκριθεί τότε ανοίγει και η πόρτα υλοποίησης αυτού του πρώτου τμήματα που στέλνει τον αυτοκινητόδρομο κάτω από τον Πύργο.
Στην συνάντηση των δύο ανδρών συζητήθηκε επίσης και η εξέλιξη του συνόλου των μελετών για το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα. Όπως έχει γίνει γνωστό, η Ολυμπία Οδός έχει εκπονήσει λύσεις για την υλοποίηση του συνόλου του έργου, με το κόστος να κυμαίνεται στα 700 εκατ. ευρώ.
Προς το παρόν εξετάζονται όλες οι πιθανές λύσεις, όμως όπως φαίνεται θα έχουμε μια σταδιακή υλοποίηση καθώς εφόσον πάρει μπρος το τμήμα Πύργος-Αλφειός, μετά θα μπορεί να εξεταστεί και το υπόλοιπο τμήμα. Αγκάθι παραμένει η διέλευση του Καϊάφα καθώς εκεί πρέπει, λόγω της απόφασης του ΣτΕ, να ακολουθηθεί νέα χάραξη.
Πως προχωρά το Πάτρα-Πύργος
Σε σχέση με τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, εκεί τα ποσοστά προόδου έχουν ξεπεράσει το 70% και ήδη ξεκίνησαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που συνδέονται με την πρώτη παράδοση τμήματος καθώς εκτιμάται ότι μέσα στο καλοκαίρι θα παραδοθούν τα περίπου 65 χιλιόμετρα από την ΒΙΠΕ μέχρι τον Πύργο.
Σημαντικό συνοδό έργο του αυτοκινητόδρομου αποτελεί και η σύνδεση του με τις αστικές περιοχές που διέρχεται και κυρίως με τις πόλεις του Πύργου, της Αμαλιάδας, της Γαστούνης, της Κυλλήνης, με το αεροδρόμιο του Αράξου, την Κάτω Αχαϊα και την ΒΙΠΕ Πάτρας. Το θετικό εδώ είναι πως οι πιστώσεις είναι εξασφαλισμένες για να προχωρήσουν και τα συγκεκριμένα έργα.
Φέτος είναι άλλωστε η χρονιά που αυτό το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί, δίνοντας τέλος σε μια περιπέτεια περίπου δύο δεκαετιών και ειδικά μετά το 2012 όταν όλο το τμήμα της Ολυμπίας Οδού μετά την Πάτρα, βγήκε από την παραχώρηση λόγω της οικονομικής κρίσης.
Να θυμίσουμε πως τα έργα εκτελούν οι ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX.
Με την λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου, η απόσταση Πάτρα-Πύργος θα μειωθεί αισθητά σε κάτι περισσότερο από 35 λεπτά κερδίζοντας πάνω από 40 λεπτά απαιτητικής οδήγησης. Παράλληλα ο Νομός Ηλείας θα αποκτήσει για πρώτη φορά κλειστό αυτοκινητόδρομο που θα διασχίζει κάθετα το μεγαλύτερο τμήμα του.
Η απόσταση Αθήνα-Πύργος θα μπορεί να επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 3 ώρες αλλάζοντας τα δεδομένα στις επιβατικές και εμπορευματικές οδικές μεταφορές της περιοχής.
Σημαντική μείωση στους χρόνους οδήγησης θα διαπιστώσουν και οι οδηγοί κάτω από τον Πύργο που θα έχουν πλέον πρόσβαση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο όχι από την Πάτρα, αλλά από την περιοχή του Πύργου
0 Σχόλια