Πάτρα: Διεκδικήσεις χωρίς αντίκρυσμα – Πολυετείς μεγάλες προκλήσεις για τη Δημοτική Αρχή


 Από τη μία πλευρά υπήρχαν και συνεχίζουν να υπάρχουν οι διεκδικήσεις για μόνιμες προσλήψεις προσωπικού και χρηματοδοτήσεις που έχουν κοπεί και από την άλλη πλευρά υπάρχουν τα διαχρονικά αιτήματα για παραχωρήσεις εκτάσεων και χρηματοδοτήσεις μεγάλων έργων σύμφωνα με την "Πελοπόννησος" και το ρεπορτάζ της

Τέτοιες περιπτώσεις είναι η πλήρως υπογειοποιημένη γραμμή του τρένου από το Ρίο έως το νέο λιμάνι, η απόδοση στον Δήμο της έκτασης που βρισκόταν ο πρώην σκουπιδότοπος στον Ριγανόκαμπο για τη δημιουργία ενός μεγάλου ανατολικού πάρκου, η παραχώρηση του εμπορικού τμήματος στο παλιό λιμάνι της Πάτρας, αλλά και να παραμείνει ελεύθερη για τον κόσμο η παραλία της πλαζ μπροστά από το Ελος της Αγυιάς.

Η Δημοτική Αρχή, στις διεκδικήσεις της – σε όλες τις περιπτώσεις μέχρι σήμερα – δεν έχει δικαιωθεί και στην πλειοψηφία των περιπτώσεων μετά από μερικά πρώτα ραντεβού, βλέπει την κυβέρνηση και τους διοικούντες των εταιρειών που ελέγχουν τις εκτάσεις ή τα έργα να αγνοούν τα αιτήματα ακόμα και για νέες συναντήσεις.

Ο Δήμος Πατρέων σωστά διεκδικεί, γιατί αυτό θεωρεί πως είναι το όφελος των δημοτών του. Αλλωστε, ο ίδιος ο δήμαρχος έχει ξεκαθαρίσει πολλές φορές στο παρελθόν πως «οι διεκδικήσεις θα συνεχιστούν μέχρι να πετύχουν», όμως επικρατεί στις τάξεις των αντιπολιτευόμενων δυνάμεων και μιας μερίδας συμπολιτών ο προβληματισμός σχετικά το αν η βελτίωση των συνθηκών της πόλης περνά μέσα από το μονοπάτι των αέναων διεκδικήσεων.

ΠΑΛΙΟ ΛΙΜΑΝΙ

Πάτρα

Το Εμπορικό τμήμα στο Παλιό Λιμάνι της Πάτρας, που αποτελούσε πάγια διεκδίκηση του Δήμου Πατρέων «κλειδώνει» για τις επόμενες δεκαετίες. Η έγκριση του master plan της λιμενικής ζώνης βρίσκεται προ των πυλών και με την δημοσίευσή του σε ΦΕΚ τίθεται σε ισχύ για τα επόμενα 15 χρόνια.

Εκτός όμως από την 15ετή ισχύ του επικείμενου προεδρικού διατάγματος για τη λιμενική ζώνη, η Πάτρα έχει μπροστά της, εξελίξεις που αλλάζουν τον χαρακτήρα και δεσμεύουν για τουλάχιστον 30 χρόνια τα διεκδικούμενα τμήματα του παλιού λιμανιού. Αναφερόμαστε φυσικά στη διακηρυγμένη πρόθεση του ΟΛΠΑ να προχωρήσει σε κατασκευή μαρίνας mega yacht στην κεντρική λιμενολεκάνη, μεταξύ του μόλου Αγ. Νικολάου και προβλήτα Αστιγγος. Επιπλέον, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για την παραχώρηση της κρουαζιέρας σε επενδυτές, στο κτίριο υποδοχής επιβατών «Παν. Κανελλόπουλος» και την προκυμαία Νο14.

Η προβλήτα «Θεσσαλονίκης» θα συνεχίσει να λειτουργεί για τα εμπορικά σκάφη μέχρι να φτιαχτεί κάποτε στο μέλλον, το εμπορευματικό τμήμα στον Νότιο Λιμένα, ενώ σύντομα ο ΟΛΠΑ θα μεταφέρει στην Προβλήτα Αστιγγος και την εσωτερικής ακτοπλοΐας που λειτουργεί σήμερα στον μόλο Αγίου Νικολάου.

ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΠΑΡΚΟ

Πάτρα

Η δεύτερη μεγάλη απώλεια του διεκδικητικού πλαισίου που υποστηρίζει σθεναρά εδώ και χρόνια η δημοτική αρχή της Πάτρας, αφορά το γραμμικό πάρκο πάνω από την υπογειοποιημένη γραμμή του τρένου από το Ρίο μέχρι τον Αγιο Ανδρέα. Το σχέδιο θέλει τη μετατροπή της σημερινής επιφανειακής χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής σε γραμμικό αστικό πάρκο, που η δημοτική αρχή έχει παρουσιάσει στο πλαίσιο του σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Το σχέδιο βέβαια, για να πάρει σάρκα και οστά, απαιτεί την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία όμως μέχρι σήμερα βρίσκεται στο κενό, καθώς το έργο στερείται χρηματοδοτικής ομπρέλας. Αλλά, ούτε στο ορατό μέλλον διαφαίνεται κάποια εξέλιξη, αφού το υπουργείο Υποδομών, ούτε καν έχει κάνει κάποια κίνηση επανυποβολής αιτήματος χρηματοδότησης της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής.

Το πιο ανησυχητικό μήνυμα προς τον Δήμο Πατρέων θα πρέπει να θεωρείται η δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστου Παληού, ο οποίος έχει πει πως, «στόχος είναι το τρένο να φθάσει μέχρι το 2026 στο Ρίο. Παράλληλα, θα πρέπει όλοι μαζί να βρούμε μια βιώσιμη λύση για να φθάσει στο κέντρο της Πάτρας» προσέθεσε ο κ. Παληός.

ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΟΠΟΣ ΡΙΓΑΝΟΚΑΜΠΟΥ

Πάτρα

Μία από τις πρώτες διεκδικήσεις της δημοτικής αρχής Πελετίδη από τη μέρα που ανέλαβε τη διοίκηση της πόλης ήταν η παραχώρηση του πρώην σκουπιδότοπου του Ριγανοκάμπου για τη δημιουργία του Ανατολικού Πάρκου, όπως προβλέπεται και από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.

Των ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ και ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ 

Από τη μία πλευρά υπήρχαν και συνεχίζουν να υπάρχουν οι διεκδικήσεις για μόνιμες προσλήψεις προσωπικού και χρηματοδοτήσεις που έχουν κοπεί και από την άλλη πλευρά υπάρχουν τα διαχρονικά αιτήματα για παραχωρήσεις εκτάσεων και χρηματοδοτήσεις μεγάλων έργων.

Τέτοιες περιπτώσεις είναι η πλήρως υπογειοποιημένη γραμμή του τρένου από το Ρίο έως το νέο λιμάνι, η απόδοση στον Δήμο της έκτασης που βρισκόταν ο πρώην σκουπιδότοπος στον Ριγανόκαμπο για τη δημιουργία ενός μεγάλου ανατολικού πάρκου, η παραχώρηση του εμπορικού τμήματος στο παλιό λιμάνι της Πάτρας, αλλά και να παραμείνει ελεύθερη για τον κόσμο η παραλία της πλαζ μπροστά από το Ελος της Αγυιάς.

Η Δημοτική Αρχή, στις διεκδικήσεις της – σε όλες τις περιπτώσεις μέχρι σήμερα – δεν έχει δικαιωθεί και στην πλειοψηφία των περιπτώσεων μετά από μερικά πρώτα ραντεβού, βλέπει την κυβέρνηση και τους διοικούντες των εταιρειών που ελέγχουν τις εκτάσεις ή τα έργα να αγνοούν τα αιτήματα ακόμα και για νέες συναντήσεις.

Ο Δήμος Πατρέων σωστά διεκδικεί, γιατί αυτό θεωρεί πως είναι το όφελος των δημοτών του. Αλλωστε, ο ίδιος ο δήμαρχος έχει ξεκαθαρίσει πολλές φορές στο παρελθόν πως «οι διεκδικήσεις θα συνεχιστούν μέχρι να πετύχουν», όμως επικρατεί στις τάξεις των αντιπολιτευόμενων δυνάμεων και μιας μερίδας συμπολιτών ο προβληματισμός σχετικά το αν η βελτίωση των συνθηκών της πόλης περνά μέσα από το μονοπάτι των αέναων διεκδικήσεων. Η έκταση ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ, κατά καιρούς ο Κ. Πελετίδης και αντιδήμαρχοι έχουν επισκεφθεί υπουργεία, σε ορισμένες συναντήσεις είχε αποσπάσει και τη δέσμευση της παραχώρησης, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει παγώσει το θέμα. Προφανώς ο Δήμος συνεχίζει να διεκδικεί την έκταση και το τονίζουν δημοτικοί παράγοντες σε κάθε ευκαιρία, όμως το ΤΑΙΠΕΔ δεν αντιδρά.

Για την ακρίβεια δείχνει να αγνοεί τις δημοτικές πιέσεις, καθώς η παραχώρηση στον Δήμο δεν θα αποφέρει κάποιο κέρδος στο Υπερταμείο για την εξυπηρέτηση του χρέους της χώρας. Η διεκδίκηση πάντως είναι ξεκάθαρο πως από την πλευρά του Δήμου θα συνεχιστεί, ανεξάρτητα από το ποιο θα είναι το αποτέλεσμα στο τέλος. Πάντως, για την ώρα, δεν έχει γνωστοποιηθεί και το ενδιαφέρον κάποιου ιδιώτη για να πάρει την έκταση.

ΠΛΑΖ ΕΟΤ

Πάτρα

Σχετικά πρόσφατη διεκδίκηση της Πάτρας αποτελεί η Πλαζ. Ενα μεγάλο μέρος της παραλίας όπου χιλιάδες συμπολίτες απολαμβάνουν το μπάνιο τους στη θάλασσα μπροστά από το Ελος της Αγυιάς ανήκει στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου. Προ δύο ετών, μετά από νομοθετική ρύθμιση εκχωρήθηκαν στην Εταιρεία οι παραλίες που έχουν χαρακτηριστεί ως «τουριστικά δημόσια κτήματα».

Μια τέτοια παραλία είναι και η πλαζ της Πάτρας με την ΕΤΑΔ να φαίνεται ότι έχει βάλει στο πρόγραμμά της και την αξιοποίησή της, αφαιρώντας ουσιαστικά αρμοδιότητες από τη δημοτική Αρχή σχετικά με την αδειοδότηση καντινών αλλά χωρίς να συνεχίζει την τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού προς όφελος των λουομένων. Ο Δήμος έχει εκφράσει ανησυχία πως στο σύντομο μέλλον θα παραχωρηθεί η έκταση σε ιδιώτες και δεν θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση οι λουόμενοι αν δεν γίνουν «πελάτες» στην επιχείρηση που θα ανοίξει. Για την ώρα δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο, αλλά η δημοτική αρχή έχει ξεκαθαρίσει ότι ο πατραϊκός λαός δεν πρέπει να δεχτεί την παραχώρηση των «τουριστικών δημοσίων κτημάτων» στην ΕΤΑΔ και ότι ο Δήμος πρέπει να μπορεί ελεύθερα να διαχειρίζεται τις παραλίες μας προς όφελος των πολιτών.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια