Για τον σκοπό αυτό, προκηρύχθηκαν την περασμένη εβδομάδα διαγωνισμοί πρόσληψης νομικού, χρηματο-οικονομικού και τεχνικού συμβούλου, οι οποίοι θα συμβουλεύσουν το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με το έργο αυτό. Οι διαγωνισμοί έχουν συνολικό προϋπολογισμό 480.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), θα διεξαχθούν την 1η Νοεμβρίου και η πρόσληψη των συμβούλων θα ολοκληρωθεί πριν το τέλος του έτους.
Την εξέλιξη αυτή είχε προαναγγείλει, από τις σελίδες της «Πελοποννήσου», ο πρώην υφυπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Παππάς, όταν στις αρχές του χρόνου επισκέφθηκε την Πάτρα και μετά από μία σειρά επαφών με τον περιφερειάρχη, τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ και άλλους τοπικούς φορείς, αποκόμισε εκείνα τα στοιχεία που αφορούν στην επόμενη μέρα του λιμανιού.
Σε εκείνη την επίσκεψη, ο κ. Παππάς, είχε τονίζει ότι η ανάπτυξη του λιμανιού της Πάτρας επικεντρώνεται στο εμπορευματικό σκέλος, αλλά και ως κέντρο κρουαζιέρας. Σήμερα, οι αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ έρχονται να επιβεβαιώσουν εκείνες τις εξαγγελίες.
Το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπει, μεταξύ άλλων, και έρευνα αγοράς, από την οποία θα εξαχθούν οι όροι δημιουργίας/εκμετάλλευσης των τερματικών σταθμών κρουαζιέρας στα τρία λιμάνια από ιδιώτες επενδυτές.
Επίσης, από τη φάση αυτή θα εξαρτηθεί αν τα τρία λιμάνια θα αξιοποιηθούν όλα μαζί ή το καθένα ξεχωριστά ή ένας ενδιάμεσος συνδυασμός π.χ. 2+1. Το τελευταίο τίθεται καθώς τα λιμάνια της Πάτρας και του Κατάκολου, που σήμερα είναι σε απόσταση δύο ωρών, μετά και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργου, η απόσταση αυτή θα μειωθεί πολύ.
ΖΩΗΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ
Πληροφορίες αναφέρουν πως ήδη στις προκαταρκτικές επαφές του ΤΑΙΠΕΔ με operators κρουαζιέρας για την προοπτική αξιοποίησης των τριών λιμένων έχει καταγραφεί ζωηρό ενδιαφέρον. Μάλιστα, ένας βασικός λόγος για τον οποίο επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένοι λιμένες προς αξιοποίηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας ήταν το αυξημένο ενδιαφέρον που συγκέντρωσαν. Και αυτό, γιατί αφενός η διασύνδεσή τους με αεροδρόμια μπορεί να γίνει σχετικά εύκολα στην περίπτωση που εξελιχθούν σε βάση κάποιου operator κρουαζιέρας και φυσικά γιατί συγκεντρώνουν ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον οι περιοχές τους.
Η Πάτρα και η Καβάλα επιλέχθηκαν γιατί διαθέτουν κοντά τους πολλά επισκέψιμα σημεία, όπως είναι οι Φίλιπποι, η Θάσος με τα λιμενάρια της, το Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας, ο πύργος Achaia Claus, το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο, τα Καλάβρυτα, το Μοναστήρι Μεγάλου Σπηλαίου κ.ά. Το Κατάκολο έχει την Αρχαία Ολυμπία, την Πύλο τα οποία φτάνουν και περισσεύουν για να φέρουν τουρίστες.
ΥΠΟΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι, όποια απόφαση και να ισχύσει, στα τρία λιμάνια θα γίνει υπο-παραχώρηση για τη δημιουργία και εκμετάλλευση του τερματικού σταθμού στα λιμάνια Πάτρας και Καβάλας, όπου σήμερα δεν υπάρχει. Ωστόσο, θα μπορούσε να συμπεριληφθεί και ο τερματικός σταθμός του Κατάκολου, ο οποίος δεν συνιστά και κάποια αξιόλογη κατασκευή.
Βασική επιδίωξη του ΤΑΙΠΕΔ με τις υποπαραχωρήσεις αυτές είναι η προσέλκυση επενδυτών, οι οποίοι θα μπορούσαν να ανοίξουν την αγορά της κρουαζιέρας, είτε φέρνοντας πλοία και επιβάτες, είτε διαμορφώνοντας το πλαίσιο συνεργασίας με την τοπική κοινότητα ώστε να ανοίξει η αγορά.
Η κίνηση επίσης εντάσσεται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης της Δυτικής Ελλάδος και της Βορείου Ελλάδος, ενώ παράλληλα στόχο έχει να αποτρέψει και την υπερσυγκέντρωση της κρουαζιέρας στους ήδη γνωστούς προορισμούς, όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος, το Ηράκλειο κ.λπ.
Σημειώνεται ότι για το λιμάνι της Πάτρας το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να κινήσει και τη διαδικασία υπο-παραχώρησης της μαρίνας που βρίσκεται στο δυτικό μέρος του λιμένα. Η μαρίνα σήμερα πρακτικά δεν λειτουργεί, αφού δεν παρέχει υπηρεσίες. Το μόνο που προσφέρει είναι ο ελλιμενισμός μερικών βαρκών ψαρέματος.
Τέλος, όλα τα παραπάνω δείχνουν και την αλλαγή στρατηγικής του ΤΑΙΠΕΔ. Οι πωλήσεις μετοχών οργανισμών λιμένων τελειώνουν στο Λαύριο, και πλέον οι αξιοποιήσεις που θα ακολουθήσουν θα αφορούν κυρίως σε υπο-παραχωρήσεις δραστηριοτήτων.
ΝΕΟ MASTER PLAN
Στο νέο mater plan διατηρείται η εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων, μήκους 225m, στο παραλιακό κρηπίδωμα της βόρειας λιμενολεκάνης (θέση 14). Επίσης, προτείνεται η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο τμήμα της κρουαζιέρας και η δυνατότητα ηλεκτροδότησης του ελλιμενισμένου κρουαζιερόπλοιου από τις χερσαίες εγκαταστάσεις του λιμένα, με την πρόβλεψη διαμόρφωσης κατάλληλων υποδομών.
Επίσης, διατηρείται η χωροθέτηση λειτουργίας υδατοδρομίου στο δυτικό τμήμα της θέσης 11, με αξιοποίηση του υφιστάμενου πλωτού προβλήτα, και κατάλληλη μετατροπή του Σταθμού Υποδοχής Επιβατών «Παναγιώτης Κανελλόπουλος» σε σύγχρονο σταθμό υποδοχής επιβατών κρουαζιέρας και επέκτασή του προς νότο, με κατασκευή στεγάστρων αναμονής για τη διενέργεια ελέγχων επιβατών σε περιοχές εκτός «Schengen» και για την ενσωμάτωση του σταθμού υποδοχής επιβατών του υδατοδρομίου.
Ετοιμος ο ΟΛΠΑ για τη μαρίνα μέγκα γιότ
Στο πλαίσιο της 25ης έκθεσης για τις επενδύσεις στα ακίνητα Prodexpo, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρης Πολίτης ανέφερε ότι πρέπει αρχικά να λειτουργήσουν σωστά οι υπάρχουσες μαρίνες, καθώς υπάρχουν αρκετές που υπολειτουργούν ή δεν έχουν άδεια λειτουργίας.
Επισήμανε ότι το ΤΑΙΠΕΔ διαχειρίζεται την ανάπτυξη πολλών μαρινών, τις οποίες χαρακτήρισε ως «ανεκμετάλλευτο πλούτο», με τεράστιες δυνατότητες για την ενίσχυση της οικονομίας. Επιπλέον, εξέφρασε την ανησυχία του για την κακή κατάσταση πολλών μαρινών, οι οποίες είναι εγκαταλελειμμένες και περιβαλλοντικά επικίνδυνες, καλώντας τους δήμους να μην αγνοούν τις μαρίνες, όπως συμβαίνει σε περιοχές όπως η Πάτρα και η Καλαμαριά.
Οσον αφορά στη μαρίνα μέγκα γιοτ, του ΟΛΠΑ, ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Παναγιώτης Αναστασόπουλος τόνισε στην «Π» ότι τα μηνύματα που λαμβάνονται είναι θετικά. «Περιμένουμε να ανακοινωθεί η χρηματοδότηση, καθώς έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες. Απλά, θα επισημοποιηθούν κεντρικά το επόμενο διάστημα από το υπουργείο Τουρισμού».
0 Σχόλια