«Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα»: Παχιές υποσχέσεις και υπό προϋποθέσεις η προώθηση τμήματος του οδικού έργου

 


Τμηματικά, και υπό την προϋπόθεση να εξασφαλιστεί «περιβαλλοντικό οκ» και κυρίως χρηματοδότηση, εκτιμάται ότι μπορεί να προχωρήσει, ως έναν βαθμό, το «παγωμένο» εδώ και χρόνιο, και για περιβαλλοντικούς λόγους, καθώς η αρχική του χάραξη περνούσε από προστατευόμενη περιοχή (Natura), οδικό έργο «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα». Το πιθανότερο, πάντα υπό την αίρεση της εξεύρεσης πόρων, είναι να προχωρήσει ένα μέρος του, έως περίπου την αρχαία Ολυμπία, ενδεχομένως με τη συνδρομή ιδιωτών, δηλαδή την παραχωρησιούχο «Ολυμπία οδό», στο μοντέλο που έγινε π.χ. με το τμήμα «Πάτρα – Πύργος».

Όπως πρόσφατα ανέφερε σε σχετικό συνέδριο ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Ν. Ταχιάος, προχωρά η προτεραιοποίηση τμημάτων του έργου του Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα που θα ξεκινήσει από τον Πύργο μέχρι τον κόμβο του Αλφειού το οποίο θα αποκοπεί και θα επισπευσθεί, ενώ για τα υπόλοιπα τμήματα θα αναζητηθούν χρηματοδοτήσεις. Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, η πιο οικονομική προσέγγιση του έργου «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα» έχει υπερδιπλάσιο κόστος σε σύγκριση με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος» και αγγίζει τα 700 εκατ. ευρώ. Όπως είπε ο Υφυπουργός, θα γίνει προτεραιοποίηση τμήματος του έργου που θα ξεκινήσει από τον Πύργο μέχρι και τον κόμβο του Αλφειού. Αυτά τα έργα απαιτούν μεγάλη χρηματοδοτική κάλυψη που συνήθως προέρχεται από Ευρωπαϊκά Προγράμματα. Στο ΕΣΠΑ 2021-2027 οι συνολικοί διαθέσιμοι πόροι του προγράμματος “ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ” ανέρχονται στο 1,9 δισ. ευρώ που αποτελεί ένα κλάσμα των πόρων που είχαμε από προηγούμενα ΕΣΠΑ για υποδομές και μεταφορές.
Κατά συνέπεια, είναι ερωτηματικό αν υπάρχουν χρηματοδοτικά εργαλεία ώστε να γίνει το έργο ως δημόσιο, κατά συνέπεια, δεν αποκλείεται η  επανένταξή του στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, όπως συνέβη και με το Πάτρα – Πύργος.

Πάντως, ο δρόμος «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα» αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση, γιατί ενώνει την ανατολική και την κεντρική Πελοπόννησο με τη δυτική Πελοπόννησο.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια