Έρευνα Black Friday: Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα οι πρωταθλητές


 Δεν προκαλεί έκπληξη ότι για ακόμη μια χρονιά οι Έλληνες «κυνήγησαν» τις προσφορές στα είδη τεχνολογίας! Πρώτες στις προτιμήσεις τους έρχονται οι τηλεοράσεις, ακολουθούν τα smartphones και την τριάδα κλείνουν τα phone accessories.


Δημογραφικά χαρακτηριστικά

- Και το 2023, γυναίκες και άνδρες ψώνισαν εξίσου στη Black Friday: Σταθερά και πέρσι, οι γυναίκες αποτέλεσαν το 52% του πληθυσμού που ψώνισε, ενώ το 48% ήταν άνδρες, διατηρώντας τα ποσοστά στο ίδιο επίπεδο με το 2022.

Frame-48096350
- Μεταξύ 45-54 οι περσινοί πρωταθλητές «Black Friday Shoppers»: Η πλειοψηφία των αγοραστών στην περσινή Black Friday ήταν ηλικίας 45-54 (40,1%), ενώ στις νεότερες ηλικίες, όπως 18-24, το ποσοστό συμμετοχής διαμορφώθηκε σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, μόλις στο 6,1%."
Frame-48096346
Ανήμερα Black Friday το peak των αγορών!

Παρότι οι προσφορές και τα ειδικά deals είχαν ξεκινήσει από νωρίς, η κύρια αγοραστική δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε την ίδια την ημέρα της Black Friday, επιβεβαιώνοντας πως το κοινό αναμένει τη συγκεκριμένη ημέρα για τις χαμηλότερες τιμές. Αντίστοιχα, οι περισσότερες αγορές σημειώθηκαν το διάστημα 23:00 - 00:00 και 22:00 - 22:30.
Frame-48096347
Οι καταναλωτές «ψήφισαν» click-and-collect

Το σύστημα click-and-collect αναδείχθηκε star της φετινής Black Friday, καθώς το 61% των αγοραστών επέλεξε να παραλάβει τις παραγγελίες του από ένα κατάστημα Public. Το 32% προτίμησε την κατ’ οίκον παραλαβή, ενώ μόλις το 7% επέλεξε κάποια από τις 2400 θυρίδες Box Now Locker.
Frame-48096345
- Η Αθήνα πρώτη στις αγορές Black Friday: Και κατά την περσινή Black Friday, οι περισσότερες αγορές πραγματοποιήθηκαν από την Αθήνα. Αν και βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση κάθε χρόνο, φέτος είχε ποσοστό 63%, ελαφρώς χαμηλότερο σε σχέση με πέρσι που ήταν στο 75%. Ακολουθεί η Θεσσαλονίκη (με 21%), η Πάτρα (με 4%) και τέλος η Κέρκυρα (με 3%).
Frame-48096351
- Οι κινητές συσκευές ήταν και πέρσι το κύριο μέσο για αγορές στη Black Friday: Είναι εντυπωσιακό πως το 80% των αγορών πραγματοποιήθηκε μέσω κάποιας mobile συσκευής, σε αντίθεση με μόλις 33% το 2022. Παράλληλα, οι αγορές μέσω σταθερού υπολογιστή (desktop) μειώθηκαν στο 17% από 34% το 2022, ενώ μόλις το 3% των καταναλωτών χρησιμοποίησε κάποια συσκευή tablet για τις αγορές του.
Frame-48096349

Ο μέσος όρος δαπάνης ανά αγορά ήταν υψηλότερος στις μεγαλύτερες ηλικίες:

Κατά την περσινή Black Friday, οι καταναλωτές ηλικίας 65+ κατέγραψαν τον υψηλότερο μέσο όρο δαπάνης, με 285€ ανά αγορά, ενώ ακολούθησαν οι ηλικίες 25-34 με μέση δαπάνη 248€. Στον αντίποδα, οι ηλικίες 18-24 πραγματοποίησαν τις χαμηλότερες δαπάνες, με μέσο όρο 134€ ανά αγορά.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια