Προαστιακός Πάτρας: Αρχίζουν τα έργα για ένα σύγχρονο έργο – Από το Ρίο η έναρξη των εργασιών


Οπως πληροφορείται η «Πελοπόννησος» από αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες, μετά την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του ΟΣΕ και της αναδόχου κοινοπραξίας «Ρήγας – Θέμελη» που αναδείχθηκε μειοδότης για την εργολαβία προϋπολογισμού 1,3 εκατ. ευρώ, οι τυπικές διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί και στο Ρίο πραγματοποιούνται αυτές τις ημέρες οι προετοιμασίες του εργοταξίου βάσης.

Από εκεί θα ξεκινήσουν και οι πρώτες εργασίες ανάταξης της γραμμής, οι οποίες θα είναι μικρής κλίμακας και θα αφορούν πρακτικά επισκευές της σιδηροτροχιάς και αντικατάσταση τραβερσών.

Το πιο δύσκολο τμήμα της εργολαβίας αφορά την αντικατάσταση όλης της γραμμής και της υποδομής της, από τον κεντρικό σταθμό της πλατείας Τριών Συμμάχων μέχρι τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα, εκεί δηλαδή όπου έχουν σημειωθεί εκτροχιασμοί στο παρελθόν και για τον λόγο αυτό οι συρμοί δεν υπερβαίνουν ταχύτητες άνω των 10 χλμ. την ώρα.

Να σημειωθεί ότι οι απαιτούμενες εργασίες θα εκτελούνται σε νυχτερινό ωράριο, με αποκοπή κυκλοφορίας έως 7 ώρες, ωστόσο, όπως αναφέρουν στελέχη του τεχνικού κλάδου του ΟΣΕ στην Πάτρα, σε κάποια τμήματα όπου οι εργασίες θα είναι βαριές, θα χρειαστεί να διακοπούν για πολλές ώρες τα δρομολόγια του τρένου.

Προαστιακός Πάτρας: Αρχίζουν τα έργα για ένα σύγχρονο έργο - Από το Ρίο η έναρξη των εργασιών

Οι εργασίες θα εκτελούνται νύχτα, με αποκοπή κυκλοφορίας έως 7 ώρες

«Οπως καταλαβαίνετε, η αντικατάσταση της γραμμής από την Τριών Συμμάχων μέχρι τον Αγιο Ανδρέα δεν μπορεί να γίνει σε ένα βράδυ» ανέφεραν χαρακτηριστικά στην «Πελοπόννησο» οι ίδιες πηγές.

Οι εργασίες στο συγκεκριμένο τμήμα αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον μια εβδομάδα, ενώ πληροφορίες από τον ΟΣΕ αναφέρουν ότι μάλλον θα χρειαστεί και το προσωρινό κλείσιμο του ποδηλατόδρομου του Δήμου Πατρέων, κάποιες ώρες την ημέρα, ώστε τα συνεργεία του εργολάβου να κινούνται με ασφάλεια. Η γραμμή του Προαστιακού σήμερα είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση και θα έπρεπε πολλά σημεία να έχουν αντικατασταθεί πλήρως εδώ και πολύ καιρό. Μάλιστα, εκτιμάται πως αν δεν γινόταν ο εκτροχιασμός του τρένου στις 22 Νοεμβρίου του 2023, ίσως η εργολαβία να μην είχε φτάσει ακόμα σε σημείο εκκίνησης.

Ο ΟΣΕ επιδιώκει με την παρούσα εργολαβία την ασφαλή διέλευση των συρμών του προαστιακού της Πάτρας, κατάργηση των βραδυποριών και αύξηση της ταχύτητας του τρένου, που θα επιτρέψει την πλήρη λειτουργία του νότιου κλάδου μέχρι την Κάτω Αχαΐα και την ανταπόκριση των δρομολογίων με αυτά του βόρειου κλάδου προς Ρίο.

Πάντως, στελέχη του ΟΣΕ στην Πάτρα εξακολουθούν να στηλιτεύουν το γεγονός ότι το τοπικό συνεργείο συντήρησης δεν ενισχύθηκε με το αναγκαίο προσωπικό και, όπως προειδοποιούν, η σημερινή εργολαβία που θα πληρωθεί με 1,3 εκατ. ευρώ μπορεί να αποδειχθεί «μια τρύπα στο νερό» καθώς η γραμμή χρειάζεται καθημερινή επιτήρηση και τακτική συντήρηση, λόγω της ιδιομορφίας της να εφάπτεται στο έδαφος και να παρουσιάζει συχνά προβλήματα και στρεβλώσεις.

Η εργολαβία περιλαμβάνει:

– Εργασίες προληπτικής συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής.

– Εργασίες διορθωτικής συντήρησης της επιδομής των σιδηροδρομικών γραμμών όπου προβλέπεται εξυγίανση της σιδηροδρομικής υποδομής και στρώση νέας γραμμής σε μήκος 416 μέτρων, στο τμήμα μεταξύ σιδηροδρομικού σταθμού Πάτρας και σιδηροδρομικού σταθμού Αγίου Ανδρέα, και αντικατάσταση των υλικών επιδομής σε εντοπισμένα τμήματα που παρουσιάζουν φθορές λόγω χρήσης.

– Επίσης, προβλέπονται εργασίες μετατροπής και κατασκευή στεγάστρου στον σιδηροδρομικό σταθμό του Αγ. Ανδρέα, μήκους 40 μέτρων για τη στέγαση των βαρέων μηχανημάτων γραμμής.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια