Παράλληλα, στον σχεδιασμό της ΕΡΓΟΣΕ είναι η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, δηλαδή εκτός από τον Πειραιά που έχει ήδη συνδεθεί σιδηροδρομικά με το Ικόνιο και το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνας-Θεσσαλονίκης, να συνδεθούν ακόμα τα λιμάνια της Πάτρας, της Θεσσαλονίκης, του Βόλου, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, αφού πλέον η σύνδεση είναι προϋπόθεση για τις συνδυασμένες μεταφορές, αλλά και την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στην ανάθεση δύο συμβάσεων που αφορούν την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και ειδικότερα το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας - Καβασίλων - Πύργου.
Πιο αναλυτικά, ανέθεσε τη μελέτη κανονικοποίηση και αναβάθμισης της υφισταμένης σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας - Πύργου - Αλφειού - Ολυμπίας στο τμήμα από Πάτρα ως σιδηροδρομικό σταθμό Καβασίλων, προϋπολογισμού 2.915.875 ευρώ . Η γραμμή αυτή θα έχει μήκος 52 χιλιόμετρα