Εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης, των Επιμελητηρίων και των τεχνικών φορέων έλαβαν μέρος σε ημερίδα που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Ηλείας, με θέμα «Η Επανεκκίνηση του Σιδηροδρόμου στην Ηλεία: Από την Ιστορική Κληρονομιά στη Σύγχρονη Αναπτυξιακή Προοπτική», ανοίγοντας έναν ουσιαστικό διάλογο για το μέλλον του σιδηροδρομικού δικτύου στη Δυτική Πελοπόννησο.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας, Θεόδωρος Λουλούδης, έστειλε σαφές μήνυμα για την ανάγκη κοινής περιφερειακής διεκδίκησης, υπογραμμίζοντας ότι το ζητούμενο δεν είναι πλέον το «αν» χρειάζεται ο σιδηρόδρομος, αλλά «πώς» θα επιτευχθεί η συνεργασία για την επαναλειτουργία ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου δικτύου.
«Η αναγκαιότητα του τρένου δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση – το έχει απαντήσει η ίδια η ζωή σε όλη την Ευρώπη», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως το πραγματικό ερώτημα είναι «πώς θα συνεργαστούμε ώστε να υπάρξει τρένο σε όλη την Πελοπόννησο».
Ο κ. Λουλούδης στάθηκε και στις ευθύνες που έχουν οδηγήσει στη σημερινή στασιμότητα, επισημαίνοντας πως η στάση του Δήμου Πατρέων, που περιορίζεται στο ζήτημα της υπογειοποίησης, δεν προωθεί τη συζήτηση για τις συνέπειες που βιώνει σήμερα η περιοχή, ενώ άσκησε κριτική και στο ελληνικό δημόσιο «που δεν έχει καταφέρει να φέρει το τρένο ούτε μέχρι το Ρίο».
Προτείνοντας τη δημιουργία κοινής επιτροπής διεκδίκησης για τον σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου τόνισε ότι η Αχαΐα δεν μπορεί να παίξει ουσιαστικό μητροπολιτικό ρόλο αν δεν αναπτυχθεί συνολικά η Πελοπόννησος και η Ιόνια Ελλάδα.
«Απέναντί μας είναι οι ρυθμοί των κυβερνήσεων και η οπτική τους για την Περιφερειακή Ανάπτυξη, που δεν μας εκφράζει», δήλωσε, καταλήγοντας ότι ο σιδηρόδρομος δεν αποτελεί απλώς ένα έργο υποδομής, αλλά τον βασικό άξονα οικονομικής και κοινωνικής συνοχής για το μέλλον της περιοχής.

0 Σχόλια