Η Εθνική Οδός μεγαλώνει: Ποιοι αυτοκινητόδρομοι παίρνουν σειρά μετά το Πάτρα-Πύργος;


 Μετά τον νέο αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού, το βλέμμα στρέφεται σε τρεις οδικούς άξονες που θα καταστήσουν ακόμα πιο εύκολες τις μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της χώρας.

Σε πλήρη εκσυγχρονισμό υποβάλλεται το οδικό δίκτυο της χώρας μας, μέσω της κατασκευής σύγχρονων οδικών αξόνων που αναμένεται να ενισχύσουν την οδική ασφάλεια, να μειώσουν τους χρόνους μετακίνησης και να χαρίσουν νέες αναπτυξιακές προοπτικές σε πλήθος περιοχών.

Ένα από τα πιο πρόσφατα ορόσημα ήταν η παράδοση σε λειτουργία των 135 χιλιομέτρων -εκ των συνολικά 181,5 χλμ.- του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), που διασφαλίζει ταχύτερες μετακινήσεις και προωθεί την περιφερειακή ανάπτυξη.

Παράλληλα, τις προηγούμενες μέρες παραδόθηκαν σε κυκλοφορία τα 65 χλμ. (από τον Αλισσό Αχαΐας μέχρι τον Πύργο) εκ των συνολικά 75 χλμ. του αυτοκινητοδρόμυο Πάτρα-Πύργος. Πρόκειται για ένα έργο πνοής για το σύνολο της Δυτικής Ελλάδας που επιτρέπει την ολοκλήρωση του ταξιδιού από την Αθήνα στην πρωτεύουσα του Νομού Ηλείας σε 2 ώρες και 45 λεπτά και αναδεικνύει την Ολυμπία Οδό σε 3ο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας, με μήκος 277 χλμ.

εθνική οδός

Οι αυτοκινητόδρομοι που ακολουθούν

Η επέκταση του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της χώρας, ωστόσο, δεν σταματάει στον νέο αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού, καθώς υπό υλοποίηση βρίσκονται και άλλα μεγάλα έργα, με ορισμένα να ολοκληρώνονται, μάλιστα, μέσα στους επόμενους μήνες.

Διαβάστε επίσης: Το όριο των 30 χλμ./ώρα θα σώσει ή θα καταδικάσει την Αθήνα;

Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες για την ολοκλήρωση του Ε65, μιας και απομένει η παράδοση του τμήματος από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό. Η πρόοδος υλοποίησης έχει υπερβεί το 75%, ενώ στο έργο απασχολούνται πάνω από 750 εργαζόμενοι.

«Ο στόχος είναι η πλήρης ολοκλήρωση και παράδοση του δρόμου εντός του 2026, προκειμένου να διασφαλιστεί η απευθείας οδική σύνδεση της Στερεάς Ελλάδας με την Κεντρική Ελλάδα, τη Θεσσαλία, την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία», είχε δηλώσει πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας.

Με την περαίωση και του βόρειου τμήματος του Ε65 θα διευκολυνθεί -μεταξύ άλλων- και η πρόσβαση στο εξωτερικό, καθώς ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος συνδέεται μέσω της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων αυτής με γειτονικά κράτη.

Ο Ε65 διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α . ανά κατεύθυνση.

Λίγους μήνες πριν τον Ε65 -και συγκεκριμένο λίγο πριν το τέλος του τρέχοντος έτους – αναμένεται η ολοκλήρωση ενός ακόμη σημαντικού οδικού έργου, της διπλής οδικής σύνδεσης Λευκάδας. Μολονότι δεν πληροί προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου, ο οδικός άξονας θα έχει σύγχρονα χαρακτηριστικά, διασφαλίζοντας ταχύτερες και ασφαλέστερες μετακινήσεις από την Αθήνα στη Λευκάδα – και το αντίστροφο.

εθνική οδός

Με το έργο θα εξομαλυνθεί ο υψηλός κυκλοφοριακός φόρτος που συγκεντρώνεται, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, στην είσοδο της πόλης της Λευκάδας, βελτιώνοντας άμεσα την πρόσβαση στο νησί και στην Αιτωλοακαρνανία

Το έργο αφορά στη διπλή οδική σύνδεση της Λευκάδας με τον νέο οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία, και διαιρείται στα εξής τμήματα:

α) Βόνιτσα – Λευκάδα, μήκους περίπου 16 χιλιομέτρων και
β) Άκτιο – Άγιος Νικόλαος, μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων

Στη νέα, αναβαθμισμένη μορφή τους θα διαθέτουν 1+1 λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας και θα είναι ταχείας κυκλοφορίας.

Από τον Απρίλιο του 2023, και πριν συμπληρωθεί η συμβατική προθεσμία, ολοκληρώθηκε το τμήμα από τον Άκτιο στον Άγιο Νικόλαο, και πλέον το κατασκευαστικό ενδιαφέρον μονοπωλείται από το Βόνιτσα-Λευκάδα.

Μέρα με τη μέρα παίρνει μορφή και ο οδικός άξονας Μπράλος-Άμφισσα που ενισχύει σημαντικά το οδικό δίκτυο της Στερεάς Ελλάδας και βελτιώνει τη διασύνδεσή της με τη Δυτική Ελλάδα. Με μήκος 24 χλμ. δημιουργείται μέσα στο σκληρό ανάγλυφο της περιοχής, ενώ αναμένεται να είναι έτοιμος εντός του 2028. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι κατασκευαστικές εργασίες στις γέφυρες, ενώ έχουν αναπτυχθεί εκτεταμένα χωματουργικά έργα κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου.

Το έργο συνιστά το δυσκολότερο τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, κατασκευάζεται ως δρόμος ταχείας κυκλοφορίας και Θα συνδέει συνδέει 4 μεγάλους αυτοκινητόδρομους: την Ιόνια Οδό, την Ολυμπία Οδό, τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και τον Ε65.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια