Πρόοδος καταγράφεται στα έργα του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας-Πάτρας το τελευταίο διάστημα και οι κάτοικοι περιοχών που γειτνιάζουν με τις γραμμές του τρένου έχουν παρατηρήσει τους τελευταίους μήνες την κινητικότητα στα εργοτάξια.
Προ εβδομάδων, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός είχε επιθεωρήσει τις εργασίες στη σήραγγα της Παναγοπούλας, η οποία αποτελεί τμήμα της γραμμής από τη Ροδοδάφνη Αιγιαλείας έως τον Ψαθόπυργο. Η σήραγγα αποτελεί ορόσημο για την εξέλιξη των έργων κατασκευής της διπλής ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής, αφού πρόκειται για το δυσκολότερο τμήμα των εργασιών.
Ενα μήνα μετά την επίσκεψη του στελέχους της ΕΡΓΟΣΕ, στον Ψαθόπυργο έχουν διαπιστώσει οι κάτοικοι ότι προχωρούν οι εργασίες, αφού έχει στρωθεί το έδαφος και έχουν τοποθετηθεί οι πυλώνες ηλεκτροδότησης των τρένων.
Από τη Ροδοδάφνη έως το Ρίο βρίσκεται σε εξέλιξη το έργο συμβατικού ποσού 125,7 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση νέας διπλής γραμμής, η οποία περιλαμβάνει τη στρώση γραμμής, την κατασκευή σταθμών/στάσεων, την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και ETCS Level 1.

Στο πλάι των έργων αναμένουν την τοποθέτηση οι σιδηροδρομικές γραμμές
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες έως και τον Ψαθόπυργο, ώστε να προχωρήσουν τα συνεργεία στις περιοχές των Αραχωβιτίκων και του Αγίου Βασιλείου, με στόχο εντός του 2026 να έχει παραδοθεί η γραμμή μέχρι το Ρίο.
Πρόκειται για κομβικά έργα αναβάθμισης του άξονα Αθήνας – Πάτρας, τα οποία στοχεύουν στη δημιουργία ενός σιδηροδρομικού άξονα υψηλών ταχυτήτων και αυξημένης χωρητικότητας, εξοπλισμένου με σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης.
Ωστόσο, παραμένει άγνωστο τι θα συμβεί με τη σιδηροδρομική γραμμή Ρίο–Νέο Λιμάνι Πάτρας, καθώς εκκρεμεί η χρηματοδότηση του έργου. Θυμίζουμε πως σε προηγούμενα ρεπορτάζ η «Π» είχε επισημάνει πως παραμένει άγνωστο αν και από ποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα θα μπορέσει να εκτελεστεί αυτό το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής, που με βάση τον σχεδιασμό περιλαμβάνει υπογειοποίηση της γραμμής για 5,2 χλμ. εντός του αστικού ιστού της Πάτρας.
0 Σχόλια