Πάτρα – Αντιδρομήσεις: «Τα λέγαμε αλλά δεν μας άκουγε κανείς» – Φορείς και αντιπολίτευση αντιδρούν


 
Η «Επιτροπή του αρ. 152», στην οποία είχε προσφύγει ο Δήμος Πατρέων για να αντικρούσει την άρνηση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Δυτικής Ελλάδος να εγκρίνει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, έθεσε τον φάκελο της υπόθεσης στο αρχείο, ως μη έχουσα αρμοδιότητα. Κατά συνέπεια το θέμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων σε Κορίνθου, Κανακάρη, Ζαΐμη, Αράτου, Κωνσταντινουπόλεως και η Αγίας Σοφίας, που συνδέονται άμεσα με τις πεζοδρομήσεις στο κέντρο της Πάτρας, επιστρέφει στο σημείο μηδέν.

Η αντιδήμαρχος Πολεοδομικού-Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και Δόμησης Τασία Τογιοπούλου δήλωσε στην «Π» ότι – πλέον – είναι μονόδρομος για τη δημοτική αρχή να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ως ύστατη λύση, γιατί χωρίς εγκριτική απόφαση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, δεν μπορούν να υλοποιηθούν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Ο εκπρόσωπος της Επιτροπή Αγώνα κατά της αντιδρόμησης της οδού Κανακάρη Δημήτρης Δημητρόπουλος είπε στην «Π»: «Επαληθευτήκαμε πλήρως σε αυτά που φωνάζαμε από το 2017» και τάχθηκε με τη θέση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Οτι δηλαδή, ο Δήμος Πατρέων δεν έχει αρμοδιότητα να αποφασίζει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε δρόμους εθνικού δικτύου. Κατά συνέπεια και η τοποθέτηση των φωτεινών σηματοδοτών στην Κανακάρη έγινε καθ’ υπέρβαση των αρμοδιοτήτων του Δήμου και άνευ έγκρισης πρόσθεσε ο κ. Δημητρόπουλος.

Επιπλέον, χαρακτήρισε οξύμωρο, η αρμόδια αντιδήμαρχος να προαναγγέλλει προσφυγή του Δήμου στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για να αποφανθεί ποιος έχει την ευθύνη των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην οδό Κανακάρη και σε άλλους κεντρικούς δρόμους, όταν πριν από μερικούς μήνες απέτρεπε τους περιοίκους της οδού να πράξουν το ίδιο, με την πρόφαση ότι σε ενδεχόμενη νίκη τους, ο Δήμος θα κληθεί να επιστρέψει χρήματα που διατέθηκαν στο παρελθόν, όπως στο έργο της διάνοιξης του δρόμου.

«Τώρα, εάν το ΣτΕ απορρίψει τις αιτιάσεις του Δήμου, τι θα κάνει η κυρία Τογιοπούλου; Θα πληρώσει από την τσέπη της ή θα τα βάλει ο Δήμος, άρα οι πολίτες της Πάτρας για το γεγονός ότι δεν τήρησαν την κείμενη νομοθεσία;» ρώτησε ο κ. Δημητρόπουλος, που υπεραμύνθηκε των θέσεων της επιτροπής αγώνα, λέγοντας ότι δεν είχε σκοπό να ταλαιπωρήσει την πόλη, αλλά να εφαρμοστεί η νομιμότητα, κάτι που δεν έπραξε η δημοτική αρχή, όταν προέβαινε σε κυκλοφοριακές αλλαγές χωρίς έγκριση

Ο κ. Δημητρόπουλος πρόσθεσε ακόμα, πως με το θέμα ασχολήθηκε και ασχολείται ακόμα, μόνο η μείζονα αντιπολίτευση με τον επικεφαλής Κώστα Σβόλη. «Οι υπόλοιπες παρατάξεις θα ασχοληθούν τώρα με το θέμα, που είναι ηλίου φαεινότερο, ότι δεν έχουν τηρηθεί οι νόμιμες διαδικασίες; Επίσης, οι φορείς μετά τα δημοσιεύματα της «Π» προτίθενται να ασχοληθούν με την πόλη ή όχι; Ο Εμπορικός Σύλλογος τι θα κάνει γι’ αυτό;» αναρωτήθηκε ο κ. Δημητρόπουλος.

Κώστας Σβόλης: Λειτουργούν ανάποδα και κυρίως λανθασμένα

Ο επικεφαλής της παράταξης «Πάτρα Ενωμένη» δήλωσε στην «Π», ότι «είμαστε η μοναδική δημοτική παράταξη που δεν υπερψηφίσαμε τις αντιδρομήσεις. Είμαστε πολύ επιφυλακτικοί ως προς το αποτέλεσμα που θα έχουν αυτές οι μείζονος κλίμακας παρεμβάσεις στην πόλη μας.

Να θυμίσουμε ότι οι αντιδρομήσεις έχουν βασιστεί στη μελέτη Δοξιάδη που έχει εκπονηθεί 30 χρόνια πριν, με πολύ διαφορετικά κυκλοφοριακά δεδομένα, τα οποία προφανώς χρειάζονται επικαιροποίηση.

Στη μελέτη Δοξιάδη η οδός Ρήγα Φεραίου δεν ήταν πεζόδρομος, αλλά λεωφορειόδρομος. Δεν υπήρχε ο ανώφελος και επικίνδυνος ποδηλατοδρόμος που καταλαμβάνει σήμερα μια λωρίδα κυκλοφορίας στην Οθωνος Αμαλίας. Παράλληλα, στη μελέτη Δοξιάδη υπήρχαν εκατοντάδες υπόγειες και υπέργειες θέσεις στάθμευσης και προβλεπόταν ταυτόχρονα και η πλήρης απαγόρευση στάθμευσης στην Κανακάρη.
Τα δεδομένα που έχουμε σήμερα δεν είναι συμβατά με καμία σύγχρονη και επικαιροποιημένη μελέτη. Τέλος, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή πρώτα έπρεπε να γίνουν οι αντιδρομήσεις και έπειτα η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος. Η δημοτική αρχή λειτουργεί και ανάποδα και κυρίως λανθασμένα».

Βασίλης Αϊβαλής: Ο σχεδιασμός δεν γίνεται με ορθό τρόπο

Ο επικεφαλής της παράταξης «Πάτρα Σπουδαία και Πάλι» υπενθύμησε ότι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση είχε ζητήσει από τον Δήμο να απευθυνθεί στην Περιφέρεια για να πάρει έγκριση για το επίμαχο θέμα της αντιδρόμησης της Κορίνθου και της διασύνδεσης με την Ελευθερίου Βενιζέλου. «Και εμείς προτρέψαμε την αρμόδια αντιδήμαρχο στην δημοτική επιτροπή να προχωρήσει στη συγκεκριμένη διαδικασία, προκειμένου ο Δήμος Πατρέων μετά από την ομόφωνη απόφαση επί του θέματος των αντιδρομήσεων να λάβει αντίστοιχη έγκριση. Παρόλα αυτά αρνήθηκε, με αποτέλεσμα να οδηγείται τώρα σε προσφυγή στο ΣτΕ. Είναι προφανές ότι ο σχεδιασμός των αναπλάσεων του κέντρου της Πάτρας δεν γίνεται με τον ορθό τρόπο ως προς τη διευθέτηση των απαιτούμενων ενεργειών. Και προφανώς αν προχωρήσει σε προσφυγή στο ΣτΕ θα κολλήσει το έργο έτσι όπως είναι με ανοικτά εργοτάξια στο κέντρο της Πάτρας, τη στιγμή μάλιστα, που επιλύεται το θέμα της χρηματοδότησης. Αρα θα μείνει το κυκλοφοριακό χάος την πόλη.

Πέτρος Ψωμάς: Η πόλη πληρώνει το τίμημα επιλογών της

Ο επικεφαλής του «σπιράλ» πρόσθεσε ότι οι ευθύνες του Δήμου Πατρέων είναι τεράστιες με επιπτώσεις στην καθημερινότητα, τις τσέπες και τις ζωές των Πατρινών και επισκεπτών. Ο Δήμος Πατρέων αγνοεί υποχρεώσεις και δικαιοδοσίες και το μαθαίνει τελευταίος. Αβίαστα προκύπτει το ερώτημα: ποιος κυβερνά αυτό τον τόπο, επί μία πλήρη δεκαετία;

Αυτά παθαίνει όποιος α) δεν ασκεί καθήκοντα βάση αρμοδιοτήτων, αλλά κάνει πολιτική, β) δεν έχει φροντίσει να συνεργάζεται με θεσμούς, φορείς και υπηρεσίες, γ) δεν συνομιλεί με το υπόλοιπο γίγνεσθαι της χώρας, γιατί είναι «αιρετικός» και θεωρεί πως διαθέτει το αλάθητο, δ) δεν βάζει σωστές προτεραιότητες, ούτε σαφή χρονοδιαγράμματα, ε) δεν έχει ξεκάθαρη στάση απέναντι σε θέματα νομιμότητας και κανόνων, παλινδρομώντας και λαϊκίζοντας και στ) εξαντλεί τους λεονταρισμούς του στα ανούσια και όταν προκύπτουν τα σοβαρά έχει ξεμείνει και από δυνάμεις και από επιχειρήματα και από συμμάχους.

Για όποιον αναρωτιέται «η πόλη τι φταίει;» η απάντηση είναι πως «πληρώνει το τίμημα των επιλογών της».

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια