Το περασμένο Σάββατο, η Hellenic Train ανακοίνωσε ότι καταργούνται -μέχρι νεωτέρας- τα δρομολόγια του προαστιακού της Πάτρας στο Τμήμα Αγιος Ανδρέας – Καμίνια – Κάτω Αχαΐα, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει δοθεί καμία επίσημη εξήγηση για τα αίτια και κυρίως για το μέχρι πότε θα είναι εκτός λειτουργίας η γραμμή.
Είχε προηγηθεί βλάβη, που ακινητοποίησε τον συρμό, σε σημείο μεταξύ Τσαούση και Ροϊτίκων, με πηγές της «Π» να λένε ότι το τρένο του Νότιου Κλάδου υπέστη βλάβη στους τροχούς, λόγω φθοράς από μακροχρόνια χρήση.
Πληροφορίες της «Πελοποννήσου» αναφέρουν, τώρα, πως η φθορά προκλήθηκε από κακή συντήρηση της γραμμής, καθώς δεν γίνεται λίπανση, με αποτέλεσμα να καταστρέφονται οι τροχοί των τρένων. Μέχρι και χθες το απόγευμα, ο Προαστιακός δεν είχε ακόμα επανέλθει, με το επιβατικό κοινό να εξυπηρετείται από ένα μόνο λεωφορείο.
Σήμερα αποκαλύπτεται, όμως, μία ακόμα διάσταση για την παρατεταμένη διακοπή των δρομολογίων, η οποία φαίνεται να σχετίζεται με φωτογραφία η οποία κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο και δημοσιεύθηκε στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Η φωτογραφία έδειχνε δύο τεχνίτες στον σταθμό Αγίου Διονυσίου στην Πάτρα, να επιδιορθώνουν βλάβη, σκαρφαλωμένοι στην οροφή συρμού της Hellenic Train, με μοναδικό μέσο προστασίας μία ομπρέλα θαλάσσης.
Το φωτογραφικό στιγμιότυπο διακινήθηκε τις ημέρες που γίνονταν συνεχείς επιθεωρήσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, για να διαπιστώσει εάν τηρούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες, μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και οι οποίες είχαν προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις συνδικαλιστών του ΟΣΕ.
Εγγραφο υπογεγραμμένο από τον προϊστάμενο του Μηχανοστασίου Πάτρας, με ημερομηνία 30/5/23, λίγες ημέρες μετά, ανέφερε: «Κατόπιν εντολής της Κεντρικής Διοίκησης (σ.σ. Hellenic Train) και με αφορμή την ανάρτηση συγκεκριμένης φωτογραφίας στο διαδίκτυο, από τούδε και στο εξής παύει κάθε εργασία σε ύψος (οροφές συρμών κ.λπ.) στο Μηχανοστάσιο Πάτρας. Εάν από τη διακοπή αυτών των εργασιών περιορίζεται η διαθεσιμότητα των συρμών, θα περιοριστεί ανάλογα (και θα διακοπεί) σταδιακά η κυκλοφορία των τρένων».
Η διοίκηση της Hellenic Train, με άλλα λόγια, πιάστηκε… «με τη γίδα στην πλάτη» για τον προβληματικό τρόπο λειτουργίας του τρένου στην Πάτρα και αντί να προχωρήσει σε ενέργειες βελτίωσης, διέταξε -πρακτικά- τη διακοπή των εργασιών, επειδή εκτέθηκε με τη φωτογραφία(!), δείχνοντας παντελή αδιαφορία για το αν θα διακοπούν τα δρομολόγια των τρένων.
Πληροφορίες από εκπροσώπους των σιδηροδρομικών, ανέφεραν ότι το θέμα της κατασκευής στεγάστρου, για τη συντήρηση των τρένων, στον Σταθμό Συντήρησης της Πάτρας θα επιλυθεί μέχρι το τέλος του μήνα.
Είχαν προειδοποιήσει Πατρινοί σιδηροδρομικοί
Στις αρχές Ιουνίου, οι εργαζόμενοι στο τοπικό Συνεργείο του ΟΣΕ είχαν προειδοποιήσει για ελλείψεις προσωπικού στο Τμήμα Συντήρησης, το οποίο αν δεν ενισχυθεί άμεσα με τουλάχιστον 5-6 τεχνίτες θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα μέσα στο καλοκαίρι, όπου οι υψηλές θερμοκρασίες προκαλούν στρεβλώσεις της γραμμής. Δεν άργησαν να επιβεβαιωθούν, καθώς η βλάβη που έγινε το περασμένο Σάββατο στον συρμό του νότιου κλάδου, δεν είχε αποκατασταθεί μέχρι και χθες.
Πολλά δρομολόγια του προαστιακού ξεκίνησαν μέσα στον Μάιο να εμφανίζουν καθυστερήσεις, ενώ τη Δευτέρα 15/5 συρμός ακινητοποιήθηκε από βλάβη κοντά στα Μποζαΐτικα, οι πόρτες του μπλόκαραν και σε κάποιους επιβάτες προκλήθηκε πανικός. Τα προβλήματα συνεχίστηκαν και το Σάββατο.
Γενιδούνιας: Πέμπτη μέρα εκτός
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης, Κώστας Γενιδούνιας, δήλωσε στην «Πελοπόννησο» για την νέα βλάβη του προαστιακού της Πάτρας: «Από όσο έμαθα σήμερα, αφορά την υποδομή το ζήτημα, καθώς δεν γίνεται λίπανση της γραμμής και καταστρέφονται οι τροχοί των τρένων. Υπήρχε και ένα πρόβλημα στην τεχνική βάση, αλλά ξεπεράστηκε από όσο έμαθα».
Εξάλλου, σε ανάρτησή του στο διαδίκτυο, αναφέρει: «Πέμπτη ημέρα εκτός η γραμμή Αγιος Ανδρέας – Κ. Αχαγιά. Αυτά που ζήσαμε το 2011-2014 και θυμόμαστε ως θλιβερή ανάμνηση, ενδέχεται να τα ξαναζήσουμε. Το ότι κυβερνά πάλι -όπως και τότε- η ΝΔ, είναι απλώς μια λεπτομέρεια. Και μιλάμε για μια γραμμή που εξυπηρετεί αρκετό κόσμο στην Πάτρα, παρά το ότι δουλεύει 12 ώρες την ημέρα (φαινόμενο μοναδικά ελληνικό). Την ίδια ώρα, η σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με την Αθήνα έχει παραπεμφθεί στις καλένδες. Και εις άλλα με υγεία λοιπόν και τρένο στην Πάτρα όποτε και όταν. Θυμίζω ότι τον Ιούνιο του 2019 σχεδιαζόταν η επανέναρξη του Πάτρα – Πύργος, ενώ το έργο για τη σύνδεση της Πάτρας με την Αθήνα είχε εγκριθεί. Μετά ήρθαν οι μέλισσες».
0 Σχόλια