Μουδιασμένη παραμένει η αγορά της Πάτρας παραμονές Χριστουγέννων, καθώς η υβριδική μέθοδος πωλήσεων click away αποδεικνύεται περίπλοκη και περιορισμένων δυνατοτήτων για να στηρίξει τα καταστήματα λιανικού εμπορίου.
Σχεδόν μια εβδομάδα μετά την πρεμιέρα του click away, αρκετά καταστήματα, κυρίως του κέντρου, προσπαθούν να προσαρμοστούν και να προσελκύσουν πελάτες, κάνοντας ό,τι μπορούν στο πλαίσιο των περιορισμών που ισχύουν.
Η μέθοδος ωστόσο, αποδεικνύεται δυσλειτουργική, ιδιαίτερα στους κλάδους της ένδυσης και υπόδησης, όπου η έρευνα αγοράς και η δοκιμή των προϊόντων, είναι αναπόσπαστο μέρος της όλης διαδικασίας πωλήσεων.
Παρ' όλα αυτά, πολλοί έμποροι άνοιξαν τα καταστήματά τους, και προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα, κυρίως για να κερδίσουν κάποια έσοδα μέσα στις γιορτές και να στηρίξουν την οικογένειά τους, παρά την ίδια την επιχείρησή τους.
Ελπίδες ανάταξης του αγοραστικού ενδιαφέροντος, δημιουργούνται σήμερα και αύριο, που η αγορά θα είναι ανοικτή στο πλαίσιο της εορταστικής περιόδου, όμως, οι έμποροι της Πάτρας κρατούν μικρό καλάθι, καθώς η κίνηση καταναλωτών παραμένει περιορισμένη.
ΖΗΤΟΥΝ ΔΟΚΙΜΗ ΣΤΑ ΚΡΥΦΑ
Ο έμπορος Βασίλης Κούφης είπε στην «Π» ότι η αγορά έχει καταστραφεί και η μέθοδος αγορών click away «είναι χάλια». Τόνισε ότι η δοκιμή των ενδυμάτων, είναι κρίσιμη παράμετρος της όλης διαδικασίας πωλήσεων και ανέφερε ένα τραγελαφικό περιστατικό που του έτυχε στο κατάστημά του, προ ημερών.
Πελάτης που ήθελε να αγοράσει κοστούμι, ζήτησε να πάρει για λίγη ώρα το προϊόν που είχε δει, ώστε να το δοκιμάσει «στα κρυφά» στην περιοχή του παλιού λιμανιού και να το επιστρέψει.
Σε μια άλλη περίπτωση, πελάτισσα ζήτησε να της μεταφέρουν στο σπίτι, τέσσερα διαφορετικά πουλόβερ, για να τα δοκιμάσει χωρίς τον κίνδυνο προστίμου.
«Εχουμε καταστραφεί οικονομικά και δυστυχώς, αυτή η κατάσταση θα συνεχιστεί» είπε με απογοήτευση ο κ. Κούφης, τονίζοντας ότι τα εμπορικά καταστήματα αδικούνται, σε σχέση με τα κομμωτήρια και τα κουρεία, στα οποία, η επαφή με τον πελάτη είναι άμεση.
2-3 ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ...
Ο έμπορος Κώστας Χατζής είπε ότι η κίνηση είναι απελπιστικά χαμηλή στην καρδιά της Πάτρας, στην οδό Μαιζώνος. Ο ίδιος «τρέχει» την επιχείρησή του, αυτή την περίοδο μόνο μέσα από το e-shop, απλά για να βγάλει τα έξοδα της οικογένειας, ενώ με τη μέθοδο του click away κάνει το πολύ 2-3 πωλήσεις την ημέρα.
«Πολλοί μας παρακαλούν να τους αφήσουμε να μπουν στα κρυφά στο δοκιμαστήριο, για να προβάρουν κάποιο ρούχο, αλλά, δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γι΄αυτό» είπε ο κ. Χατζής. Τόνισε ότι αυτή η κατάσταση είναι τραγική για το εμπόριο και ο ίδιος δεν περιμένει τίποτα από την κίνηση των Χριστουγέννων.
Το click away δεν μπορεί να υποκαταστήσει με τίποτα, την φυσική λειτουργία του εμπορίου, τόνισε στην «Π» ο έμπορος Σπύρος Λαμπρόπουλος. Το λιανεμπόριο, ειδικά στα μικρά καταστήματα, ποτέ δεν αποτέλεσε εστία διασποράς του κορονοϊού, είπε γι΄αυτό και το μικρό λιανεμπόριο έπρεπε να λειτουργήσει με κάποιους όρους, τα Χριστούγεννα.
«Είναι παράλογο να απαγορεύουν σε ένα μικρό κατάστημα με 2-3 πελάτες να λειτουργήσει, όταν ολόκληρα σούπερ μάρκετ δέχονται δεκάδες ή και εκατοντάδες πελάτες ταυτόχρονα» δήλωσε ο κ. Λαμπρόπουλος.
Πρόσθεσε ότι τα περισσότερα εμπορικά καταστήματα δεν διαθέτουν e-shop και όσα τρέχουν τώρα για να φτιάξουν, θα αναγκαστούν να τα εγκαταλείψουν αργότερα, γιατί δεν θα μπορούν να τα λειτουργήσουν.
Ο κ. Λαμπρόπουλος δεν προβλέπει κάτι το εντυπωσιακό στην αυριανή ανοικτή αγορά της Πάτρας. Επιπλέον, τόνισε ότι το λιανεμπόριο έχει ανάγκη από σημαντικά μέτρα στήριξης, γιατί οι επιχειρήσεις θα αντιμετωπίσουν σύντομα ένα βουνό οφειλών που θα πρέπει να εξυπηρετήσουν, έχοντας άδεια ταμεία.
Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
spapandreou@pelop.gr
στην έντυπη έκδοση της "Π"

0 Σχόλια