Πατρών – Πύργου και έλευση του τρένου στην Πάτρα τα μεγάλα στοιχήματα της νέας χρόνιας

Πατρών – Πύργου και τρένο αποτελούν δύο από τα μεγάλα στοιχήματα της νέας χρονιάς στον χώρο των κατασκευών, μετά από ένα χρόνο που φεύγει και δικαίως θεωρείται «νεκρός» σε ότι αφορά τις υποδομές για τη Δυτική Ελλάδα. Το υπουργείο υποδομών και ο ίδιος ο Κώστας Καραμανλής , έχει επιλέξει να βάλει ψηλά στην ατζέντα την ακύρωση των πέντε από τους οκτώ διαγωνισμούς για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος και την υλοποίησή του με άλλο μοντέλο. Το μοντέλο που προτιμούν στο υπουργείο Υποδομών προβλέπει την ένταξη του έργου στην Ολυμπία Οδό, αλλά τον τελευταίο λόγο των έχουν οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
 Ακόμα και αν δεν εγκριθεί η λύση που προωθεί το υπουργείο, εξετάζεται η επαναδημοπράτηση του έργου ως ενιαίο. Το ερώτημα είναι, βέβαια, πως θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023 ώστε να μη χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια ενός έργου που το ελληνικό δημόσιο δημοπράτησε την τελευταία δεκαετία «με τρεις διαφορετικούς τρόπους», όπως είπε και προ ημερών στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών. Εκτός από τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, στο υπουργείο υποδομών και μεταφορών, έχουν ανοιχτό ένα ακόμα μέτωπο που «ακουμπάει» την Πάτρα. Αυτό δεν είναι άλλο από το πως θα γίνει η έλευση του τρένουν στην πρωτεύουσα της Αχαϊας και με ποιο τρόπο θα πείσουν τον δήμαρχο της Πάτρας Κώστα Πελετίδη να συναινέσει ώστε να φτάσει το σιδηροδρομικό δίκτυο μέχρι το λιμάνι χωρίς να υπογειοποιηθεί η γραμμή σε μήκος 9,5 χιλιομέτρων. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε υποσχεθεί υπογειοποίηση. Πρόκειται για ένα έργο στο οποίο πρέπει να δοθεί λύση εντός του εξαμήνου, καθώς ήδη θεωρείται αδύνατο να υλοποιηθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων που απαιτούνται ώστε να μην απειληθεί η Ελλάδα με επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων.
 Στις προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών είναι και η ολοκλήρωση των συζητήσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την υλοποίηση του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), το νότιο τμήμα του οποίου επισκέφτηκε την Παρασκευή ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης. Την τελευταία παράταση (για τις 26 Ιουνίου 2020) φαίνεται πως πήρε την προηγούμενη εβδομάδα και ο διαγωνισμός – σήριαλ που αφορά στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Υπουργείο Υποδομών και ΤΑΙΠΕΔ συμφώνησαν να δώσουν μια τελευταία ευκαιρία στη διαδικασία που σέρνεται επί χρόνια, εν μέσω βουνού εκκρεμοτήτων, κυρίως γιατί έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον ισχυροί διεθνείς όμιλοι. 
 Εκτός από τα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου, που επίσης σέρνονται επί χρόνια, τη νέα χρονιά η κυβέρνηση πρέπει να αποφασίσει και το μοντέλο με βάση το οποίο θα γίνει η συντήρηση ώστε να επιτευχθεί επιτέλους ο στόχος για σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης σε 3,5 ώρες. Στις μεγάλες εκκρεμότητες περιλαμβάνονται, επίσης, οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο δημοπράτησης και υλοποίησης των δημοσίων έργων, οι διαγωνισμοί για τα νέα οχήματα των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς και η διαλειτουργικότητα των διοδίων ώστε να μη χρειάζεται κάποιος τρεις πομποδέκτες στη διαδρομή Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια