Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Μετά το πρώτο δεκαπενθήμερο της νέας χρονιάς αναμένεται να συμβασιοποιηθεί το έργο, προϋπολογισμού 214 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που αφορά την κατασκευή της υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 10,5 χλμ., στο τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο, στην περιοχή Μποζαϊτικα της Πάτρας.
Μετά το πρώτο δεκαπενθήμερο της νέας χρονιάς αναμένεται να συμβασιοποιηθεί το έργο, προϋπολογισμού 214 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που αφορά την κατασκευή της υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 10,5 χλμ., στο τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο, στην περιοχή Μποζαϊτικα της Πάτρας.
Τον περασμένο Νοέμβριο το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε την ανάθεση του έργου στην ιταλική GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με την Μηχανική και, πλέον, θα πρέπει να λάβει χώρα σειρά γραφειοκρατικών διαβημάτων που θα οδηγήσουν στη συμβασιοποίηση του έργου. Ειρήσθω εν παρόδω ότι το σχήμα έχει προσφέρει έκπτωση 45,2%.
Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, μετά να εξεταστεί από την Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής και στο τέλος να πέσουν οι υπογραφές μεταξύ του αναδόχου και της ΕΡΓΟΣΕ.
Άνευ απροόπτου, προκήρυξης πρόωρων εθνικών εκλογών, υπό την προϋπόθεση ότι το έργο θα "κλείσει” μέσα στον επόμενο μήνα και εφόσον η ΕΡΓΟΣΕολοκληρώσει έγκαιρα τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, τα πρώτα εργοτάξια θα μπορούσαν να αναπτυχθούν μέσα στην άνοιξη του 2017, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020.
Το έργο, που θα αναπτυχθεί σε τμήμα μήκους 10,5 χλμ., θα επιτρέψει η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου-Πατρών να φτάσει μέχρι την πόλη της Πάτρας και εντάσσεται στον σχεδιασμό εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Κορίνθου – Πατρών ώστε οι συρμοί να μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες έως 120 χλμ. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν από την περιοχή Αραχωβίτικα (Ψαθόπυργος ΧΘ.113) και θα ολοκληρώνονται στην ευρύτερη περιοχή του Ρίου (Μποζαΐτικα ΧΘ. 123,5), περιλαμβάνοντας τις παρεμβάσεις για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου και των λοιπών δικτύων.
Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, μετά να εξεταστεί από την Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής και στο τέλος να πέσουν οι υπογραφές μεταξύ του αναδόχου και της ΕΡΓΟΣΕ.
Άνευ απροόπτου, προκήρυξης πρόωρων εθνικών εκλογών, υπό την προϋπόθεση ότι το έργο θα "κλείσει” μέσα στον επόμενο μήνα και εφόσον η ΕΡΓΟΣΕολοκληρώσει έγκαιρα τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, τα πρώτα εργοτάξια θα μπορούσαν να αναπτυχθούν μέσα στην άνοιξη του 2017, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020.
Το έργο, που θα αναπτυχθεί σε τμήμα μήκους 10,5 χλμ., θα επιτρέψει η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου-Πατρών να φτάσει μέχρι την πόλη της Πάτρας και εντάσσεται στον σχεδιασμό εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Κορίνθου – Πατρών ώστε οι συρμοί να μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες έως 120 χλμ. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν από την περιοχή Αραχωβίτικα (Ψαθόπυργος ΧΘ.113) και θα ολοκληρώνονται στην ευρύτερη περιοχή του Ρίου (Μποζαΐτικα ΧΘ. 123,5), περιλαμβάνοντας τις παρεμβάσεις για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου και των λοιπών δικτύων.
Από το Κιάτο έως τον Ψαθόπυργο
Το Ψαθόπυργος - Ρίο είναι κομβικής σημασίας για την ολοκλήρωση του εκσυχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου με προορισμό την Πάτρα. Και αυτό δεδομένου ότι, σήμερα, σε προχωρημένο στάδιο, βρίσκεται η κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 71 χλμ., από το νέο Σ.Σ. Κιάτου μέχρι τη Ροδοδάφνη, μετά το σταθμό Αιγίου. Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση της συγκεγκριμένης γραμμής θα αποτελέσει αντικείμενο νέας εργολαβίας.
Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκεται το σιδηροδρομικό έργο από τη Ροδοδάφνη Αχαΐας (Χ.Θ. 91+500) έως τον Ψαθόπυργο (Χ.Θ. 113+000) που αφορά την υλοποίηση έργων υποδομής, με την προκήρυξη των έργων ηλεκτροκίνησης και επιδομής, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ, να προγραμματίζεται για την επόμενη χρονιά.
Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει και τη σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 4,5 χλμ.
Βέβαια, το ζητούμενο είναι να συνδεθεί η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή με το λιμάνι της Πάτρας, δηλαδή το τρένο να διέρχεται μέσα από τον αστικό ιστό της Πάτρας, έργο που βρίσκεται στη φάση μελετών.
Μετά την ολοκλήρωση των έργων, μέχρι το 2020, εκτιμάται ότι η διαδρομή από την Αθήνα στην Πάτρα, μέσω τρένου, θα διαρκεί μία ώρα και 50 λεπτά
Βέβαια, το ζητούμενο είναι να συνδεθεί η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή με το λιμάνι της Πάτρας, δηλαδή το τρένο να διέρχεται μέσα από τον αστικό ιστό της Πάτρας, έργο που βρίσκεται στη φάση μελετών.
Μετά την ολοκλήρωση των έργων, μέχρι το 2020, εκτιμάται ότι η διαδρομή από την Αθήνα στην Πάτρα, μέσω τρένου, θα διαρκεί μία ώρα και 50 λεπτά
0 Σχόλια