Τον Δεκέμβριο δημοπρατείται η πρώτη εργολαβία του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, η οποία θα έχει προϋπολογισμό 67 εκατ. ευρώ και θα εκτείνεται σε μήκος 8 χλμ., σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.
Ο κ. Σπίρτζης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηλείας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ) Ιωάννη Κουτσούκου για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, σημείωσε ότι «το πρώτο κομμάτι του έργου... θα βγει το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου». «Αυτό που πιέζουμε τις υπηρεσίες είναι για να βγουν δύο διαγωνισμοί, δύο από τα τμήματα του έργου Πάτρα - Πύργος μέσα στον Δεκέμβριο» τόνισε.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, το πρώτο τμήμα είναι προϋπολογισμού 67,2 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και περιλαμβάνει την κατασκευή από τη χιλιομετρική θέση 66+360 έως 74+500, μήκους 8,14 χιλιομέτρων, το οποίο διαμορφώνεται με νέα χάραξη, με διατομή αρτηρίας συνολικού πλάτους 21,30 μέτρα.
Στο πλαίσιο του έργου, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, προβλέπεται η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου (Πύργου), η κατασκευή νέων και αναβαθμιζόμενων παράπλευρων και κάθετων δρόμων συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων και άλλα συνοδά έργα.
Η κατάτμηση και η τμηματική δημοπράτηση...
Παράλληλα, σημείωσε ότι στην εργολαβία περιλαμβάνονται και έργα προαίρεσης (option) όπως η εκτέλεση εργασιών ανακατασκευής του οδοστρώματος της υφιστάμενης νέας εθνικής οδού Πάτρας - Πύργου μήκους 8 χιλιομέτρων από τον κόμβο Πύργου μέχρι τον κόμβο της Αρχαίας Ολυμπίας, προϋπολογισμού 3,4 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
«Δεν μιλάμε για κατάτμηση του έργου, αλλά για τμηματική δημοπράτηση. Δεν αντιλαμβανόμαστε τον λόγο που το 80% και πάνω των έργων του υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων έχουν έξι αναδόχους, μόνο τις μεγάλες εργοληπτικές εταιρείες. Αυτό λοιπόν δεν έχει να κάνει με κατάτμηση. Κατάτμηση άλλοι κάνανε στο παρελθόν και είναι εκεί που πρέπει να είναι. Εδώ μιλάμε για τμηματική δημοπράτηση, για να μη γίνονται παρεξηγήσεις και εντυπώσεις» είπε ο υπουργός Υποδομών.
Μάλιστα, ο κ. Σπίρτζης κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση ότι με την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού είχε θέσει «πλασματικά χρονοδιαγράμματα», καθώς το τμήμα Πάτρα - Πύργος «θα τελείωνε στο τέλος του 2016».
Στο μεταξύ, εντύπωση προκάλεσε η έκφραση του υπουργού Υποδομών ότι στο έργο Πάτρα - Πύργος δεν υπάρχουν μελέτες εφαρμογής, στοιχεία και προϋπολογισμοί.
0 Σχόλια