Κορυφώνεται το Athens Photo Festival

Τον Νοέμβριο κορυφώνεται το Athens Photo Festival, με πλήθος φωτογραφικών εκθέσεων, το οποίο διοργανώνει το Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας. Ανάμεσα στις εκθέσεις που ξεχωρίζουν είναι εκείνη του Μεξικανού φωτογράφου Πέντρο Μέιερ με τίτλο A long and personal trip throughout the USA, που εγκαινιάζεται στις 3 Νοεμβρίου στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση. Η έκθεση παρουσιάζει φωτογραφίες από το ιδιαίτερα εκτενές «ταξίδι» του Μέιερ στις ΗΠΑ – διήρκεσε 30 χρόνια και απέφερε πάνω από 80.000 φωτογραφίες.
Στο Μουσείο Μπενάκη (Κτίριο της Οδού Πειραιώς) παρουσιάζονται έργα της έκθεσης 25 Χρόνια Μετά, τα οποία συνθέτουν δέκα διαφορετικές ενότητες κοινός τόπος των οποίων είναι οι σπουδές των δημιουργών τους στο τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του ΤΕΙ Αθήνας.
Χρησιμοποιώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις για να αναδείξουν το μέσο της φωτογραφίας, οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν τοπία, πορτραίτα, νεκρή φύση, μόδα και φωτογραφικό ρεπορτάζ για να ξεκινήσουν έναν διάλογο όπου η αισθητική και η τεχνική αρτιότητα μαρτυρούν την ωριμότητα των δημιουργών τους. Η έκθεση εγκαινιάζεται στις 4 Νοεμβρίου.
Στην έκθεση 50 Hz ο Παναγιώτης Τομαράς αναφέρεται σε μία επαναλαμβανόμενη λειτουργική διαδικασία. Σαν επίμονη αντήχηση, οι φωτογραφίες πολλαπλασιάζουν το εξελισσόμενο γεγονός –τον θάνατο που λαμβάνει χώρα σε κάποια κινηματογραφική ταινία ως ατύχημα, δολοφονία ή αυτοκτονία – παραθέτοντας συγχρόνως χιλιάδες εκδοχές του.
Εστιάζοντας στη διαδικασία του ήδη αποτυπωμένου γεγονότος, ο Τομαράς το επανεμφανίζει διαφοροποιώντας το. Η έκθεση 50 Hz ασχολείται, επομένως, με εικόνες που πραγματεύονται άλλες εικόνες. Ο «Εξερευνητής» παρουσιάζει (από 2 Νοεμβρίου) την έκθεση φωτογραφίας του Θεοδόση Γιαννακίδη, Αλεξανδρούπολη: χώροι ανάμεσα στη μνήμη και τη λήθη.
Πρόκειται για μια συλλογή εικόνων από το εσωτερικό παλιών κτιρίων της γενέθλιας πόλης του, της Αλεξανδρούπολης. Η ιδέα της απεικόνισης αυτών των χώρων προέκυψε όταν ο Γιαννακίδης επισκέφθηκε ξανά τη Ζαρίφειο Παιδαγωγική Ακαδημία, την οποία είχε να δει από τότε που ήταν μαθητής, και καταλήφθηκε από μια αίσθηση «παγωμένου χρόνου».
Το Κομπ, γνωστό ως ο τελευταίος σταθμός του Τιτανικού, αλλά και ως ο τόπος υποδοχής των 700 περίπου επιβατών του RMS Lusitania που περισυλλέχθηκαν τον Μάιο του 1915 μετά τον τορπιλισμό του από τους Γερμανούς, έδωσαν μία εικόνα πόνου στον τόπο.
Η φωτογράφος Εύη Καραγιαννίδη παρουσιάζει στην έκθεση Camera in Wonderland (στον χώρο Αστρολάβος Δεξαμενή) 53 φωτογραφίες που τραβήχτηκαν στο λιμάνι Cobh και στο νησί Fota, περιοχές που εντάσσονται στην περιφέρεια του Κορκ, της Ιρλανδίας

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια