Δώδεκα πλοία λιγότερα μετράει πλέον σήμερα η ακτοπλοΐα και η αγορά της Αδριατικής. Τα περισσότερα «έδεσαν» διότι το μεταφορικό τους έργο είχε πέσει κάτω από κάθε ανεκτό όριο για να παραμείνουν στην αγορά.
Οι πιθανότητες ο αριθμός αυτός να αυξηθεί είναι πολύ μεγάλες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην Αδριατική ετοιμάζονται και άλλες αποσύρσεις ελληνικών πλοίων, προκειμένου να αντικατασταθούν με ναυλώσεις επιβατηγών - οχηματαγωγών που φέρουν ιταλική σημαία, η οποία ρίχνει εργασιακό τους κόστος κατά περίπου 50%.
Σήμερα το ετήσιο κόστος διαχείρισης για ένα ελληνικό πλοίο στην Αδριατική υπολογίζεται στα δύο εκατ. ευρώ. Με αυτά τα δεδομένα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας έριξε το μεγαλύτερο βάρος των προτάσεών του προς το υπουργείο Ναυτιλίας για την αναμόρφωση της ακτοπλοϊκής νομοθεσίας στις αλλαγές του εργασιακού καθεστώτος των ναυτικών.
Προτείνουν, οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων τους να περιοριστούν στις βασικές ειδικότητες καταστρώματος και μηχανής και να εξαιρεθεί από αυτές το σύνολο των ναυτικών που εντάσσονται στο λεγόμενο ξενοδοχειακό προσωπικό
. Υπολογίζουν ότι με αυτό τον τρόπο μηνιαίες αποδοχές που αγγίζουν σήμερα και τις 3.000 ευρώ θα περιοριστούν στα 700 ? 750 ευρώ και θα ευθυγραμμιστούν με τις αντίστοιχες στην ξηρά. Επίσης προτείνουν πλήρη κατάργηση της υποχρέωσής τους για δεκάμηνη απασχόληση των ναυτικών.
Σε επίπεδο δρομολογίων προτείνουν τη δυνατότητα αντικατάστασης των πλοίων τους στους μήνες με μειωμένη κίνηση από άλλα μικρότερης χωρητικότητας, την έγκριση έκτακτων δρομολογήσεων από τις εταιρείες που έχουν ήδη πλοία στις γραμμές, τη δρομολόγηση των ταχύπλοων πλοίων το ανώτερο για 4 μήνες μέσα στον χρόνο.
0 Σχόλια