Την άποψη ότι «πρέπει να γίνουν συγχωνεύσεις μεταξύ των εταιρικών σχημάτων που κυριαρχούν σήμερα στην ακτοπλοΐα» φαίνεται να υπερασπίζεται το υπουργείο Ναυτιλίας, μπροστά στο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει.
Κάπου 90 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι έχασαν οι τέσσερις εισηγμένες εταιρείες της ακτοπλοΐας -ΑΝΕΚ, Attica, Mινωικές, ΝΕΛ- εκ των οποίων οι τρεις δραστηριοποιούνται και στο λιμάνι της Πάτρας, από τον κύκλο εργασιών τους στο εννεάμηνο του 2012. Οι ζημιές περιορίστηκαν κατά 12 εκατ. ευρώ περίπου σε σχέση με το 2011, αλλά η αβεβαιότητα κυριαρχεί για το 2013.
Ηδη οι εταιρείες χρησιμοποιούν ό,τι μέσα έχουν στη διάθεσή τους, ώστε να περιορίσουν το λειτουργικό τους κόστος και πάλι, όμως, τα προβλήματα είναι ανυπέρβλητα. Με τη μειωμένη κίνηση που παρατηρείται, ορισμένες φορές τα έσοδα των εισιτηρίων δεν αρκούν για να καλυφθούν τα έξοδα του δρομολογίου. «Ισα, ίσα για τα καύσιμα...» σχολίαζε καπετάνιος που ταξιδεύει στη γραμμή Πάτρα-Ιταλία. Κι ενώ κάποτε οι χρόνοι των δρομολογίων αποτελούσαν το ισχυρό στοιχείο του ανταγωνισμού, σήμερα ούτε καν συζητείται, αφού στις περισσότερες των περιπτώσεις τα πλοία μειώνουν ταχύτητες, δεν χρησιμοποιούν το μάξιμουμ των δυνατοτήτων τους, για να επιτύχουν μικρότερη κατανάλωση στο ακριβό καύσιμο. Η μέση τιμή των καυσίμων το εννεάμηνο του 2012 αυξήθηκε κατά 19% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ ενδεικτικά αναφέρεται ότι η αύξηση ανέρχεται σε 49% σε σχέση με το έτος 2010 και 95% με το 2009.
Ηδη, μέσα από τις ανακοινώσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών, καταδεικνύεται και η οικονομική τους θέση. O κύκλος εργασιών της Minoan Lines στο εννεάμηνο του 2012 διαμορφώθηκε στα 121,33 εκατ. ευρώ, ενώ το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) σε ζημία 1,73 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά αποτελέσματά της μετά από φόρους το εννεάμηνο διαμορφώθηκαν σε ζημίες 19,94 εκατ. ευρώ.
Η Attica Group, θυγατρική της Marfin Investment Group, ανακοίνωσε ενοποιημένες πωλήσεις 207,16 εκατ. ευρώ έναντι 203,02 εκατ. το εννεάμηνο 2011 και μειωμένες ζημίες μετά από φόρους 14,81 εκατ. ευρώ έναντι 26,45 εκατ. ευρώ πέρυσι
0 Σχόλια