Τρίτη στην Ελλάδα στην ατμοσφαιρική ρύπανση - Αναπνέουμε επικίνδυνες ουσίες

Επικίνδυνες ουσίες αιωρούνται στην ατμόσφαιρα της Πάτρας, κατατάσσοντάς της στην τρίτη θέση στις πόλεις της Ελλάδας με την μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση. Παρά τις συνεχείς προόδους της τεχνολογίας, τα προγράμματα και τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι οδικές μεταφορές, τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και τα φορτηγά αποτελούν μια από τις κύριες πηγές ρύπανσης και εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου στη Γηραιά Ηπειρο.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (ΕΟΠ), οι κυβερνήσεις και η Ε.Ε. θα πρέπει να δώσουν μάχη για να πιάσουν τους στόχους που έχουν θέσει, παρά το γεγονός ότι κρίση και ύφεση έχουν οδηγήσει σε ανάσχεση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Η Ε.Ε. έχει θέσει το φιλόδοξο στόχο να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (που συνδέονται με την απειλητική κλιματική αλλαγή) από τις μεταφορές κατά 60% μέχρι το 2050 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Πρόκειται για δύσκολο στόχο, εάν λάβουμε υπόψη ότι το 2011 η κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές, όχι μόνο δεν μειώθηκε σε σχέση με το 2010, αλλά είχε και μια ελαφριά αύξηση (0,1%). Το 2010 οι εκπομπές θερμοκηπίου είχαν μειωθεί μόλις κατά 0,4% σε σύγκριση με το 2009, παρότι ο συνολικός όγκος των μεταφορών (ανθρώπων και εμπορευμάτων) μειώθηκε 1% το 2010. Η δυσκολία να μειωθούν εκπομπές και ρύπανση οφείλεται, σε σημαντικό βαθμό, στο γεγονός ότι οι δύο πιο ρυπογόνοι τρόποι μετακινήσεων (τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και οι αερομεταφορές) έχουν αυξήσει το μερίδιό τους. Από το 1995 μέχρι το 2010, τα αεροπλάνα έχουν αυξήσει τον όγκο μεταφοράς κατά 51,5%, ενώ τα αυτοκίνητα κατά 21,5%. Ετσι, το 2010 τα αυτοκίνητα (μαζί με τις μοτοσικλέτες) πραγματοποίησαν το 84% των μετακινήσεων των Ευρωπαίων, ενώ τα λεωφορεία το 9% και τα τρένα το 7%. Στην Ελλάδα όμως, ο σιδηρόδρομος καλύπτει το 1,1%(!) των μετακινήσεων, έναντι 81,9% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και 16,9% των λεωφορείων.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια