Τρεις εναλλακτικές λύσεις για να προχωρήσουν τα έργα στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος έχει εξετάσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η τελική απόφαση αναμένεται να ληφθεί την επόμενη εβδομάδα, μετά τη συνάντηση που θα έχει στις Βρυξέλλες με την Επιτροπή Ανταγωνισμού ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Το πρώτο σενάριο προβλέπει την επανένταξη του έργου στην παραχώρηση της Ολυμπίας οδού, από την οποία είχε αφαιρεθεί με νόμο τον Δεκέμβριο του 2013. Το δεύτερο, την κατάργηση των οκτώ εργολαβιών και την επαναδημοπράτηση του έργου και το τρίτο το «μάζεμα» σε δύο εργολαβίες. Ολες οι προτάσεις είναι εκτεθειμένες σε προσφυγές, στοιχείο που κάνει πιο δύσκολη την τελική επιλογή αφού τα έργα έχουν ενταχθεί στο τρέχον ΕΣΠΑ και πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ώς το 2023 για να μην επιστραφεί το σύνολο της κοινοτικής χρηματοδότησης. Με αυτό το δεδομένο, το υπουργείο θα ακολουθήσει τις υποδείξεις των Βρυξελλών και παράλληλα θα ζητήσει «πίστωση» χρόνου για απορρόφηση των κονδυλίων ώς το 2025.
Χθεσινή επιστολή της GD Infrastrutture, που υπογράφει ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου και έχει παραλήπτες τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την επίτροπο Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ, ζητά να αναλάβει τις λεγόμενες «εργολαβίες Καλογρίτσα».
Η ιταλική κατασκευαστική, που είναι ανάδοχος για δύο από τις συνολικά οκτώ εργολαβίες, δηλώνει ότι αναλαμβάνει να κατασκευάσει τα συγκεκριμένα τμήματα με τον προϋπολογισμό που προέκυψε από τη διαγωνιστική διαδικασία και να τα παραδώσει 12 μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο. Προαναγγέλλει ότι αν το υπουργείο επιλέξει να διαλύσει τις συμβάσεις που έχουν ήδη υπογραφεί, θα καταγγείλει την ενέργεια ως καταχρηστική με προσφυγές στα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη εταιρεία έχει πάρει από τον Μάιο την προβλεπόμενη προκαταβολή και έχει ξεκινήσει τις κατασκευαστικές εργασίες, ενώ πρόσφατα το υπουργείο προχώρησε σε πάγωμα πληρωμών για τις εργασίες που έχουν υλοποιηθεί.
Η ιταλική εταιρεία, στην ίδια επιστολή, επισημαίνει ότι με την πρότασή της το έργο θα ολοκληρωθεί το ταχύτερο και με κόστος 4 εκατ. ευρώ ανά χλμ., ενώ δεν θα χρειαστεί να μπουν διόδια. Υπενθυμίζει ότι το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, με τις αποζημιώσεις που δόθηκαν και έφτασαν τα 680 εκατ. ευρώ, κόστισε 13 εκατ. ευρώ το χιλιόμετρο.