Type Here to Get Search Results !

Πάτρα: "Ποιος θα πληρώσει το κόστος λειτουργίας του υπόγειου τρένου";

Αν το σύγχρονο τρένο που έρχεται στην Πάτρα είναι να διχοτομήσει την πόλη, ανεβάζοντας ένα τείχος μπροστά από τη θάλασσά της και την παραλιακή της ζώνη, το ζήτημα με την υπόγεια ή την επιφανειακή χάραξη της γραμμής έχει ήδη καταφέρει να διχοτομήσει την τοπική κοινωνία της αχαϊκής πρωτεύουσας. 
Η συντριπτική βέβαια πλειοψηφία του πληθυσμού της Πάτρας είναι με το μέρος των κατοίκων των βορείων συνοικιών της πόλης, αλλά και της δημοτικής αρχής που υποστηρίζει ότι η επιφανειακή χάραξη του τρένου θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στην αχαϊκή πρωτεύουσα, προβλήματα που θα υποβαθμίσουν την ποιότητα ζωής ενός μεγάλου κομματιού του αρκτικού διαμερίσματος και όχι μόνο. 
Υπάρχουν όμως και φωνές που δεν διστάζουν να εκφράσουν την αμφιβολία τους για το κατά πόσο το έργο της υπογειοποίησης του σύγχρονου τρένου είναι εφικτό, ερχόμενοι σε κόντρα με το πλήθος και τονίζοντας ότι η στάση αυτή του δήμου, αλλά και των κατοίκων της Πάτρας θα αφήσει την πόλη στο τέλος χωρίς τρένο, με την γραμμή να σταματάει στο Ρίο. 
Κάτι που θα έχει ασφαλώς αρνητικές συνέπειες τόσο στην οικονομική ζωή της πόλης, αλλά και του λιμανιού. Μια από αυτές τις φωνές είναι του προϊσταμένου του ΟΣΕ Πάτρας και πολιτικού μηχανικού Χρήστου Οικονόμου, ο οποίος σε ανάρτηση που έκανε στα social media προχώρησε το θέμα ακόμα περισσότερο. 
Το ερώτημα που έθεσε χρήζει απαντήσεων από πλευράς του δημοτικού συμβουλίου που σε λίγες ώρες αναμένεται να συνεδριάσει για αυτό το καυτό ζήτημα. Ας πούμε ότι η μελέτη προχωρά, το έργο πραγματοποιείται με την υπόγεια χάραξη και το σύγχρονο τρένο έρχεται στην Πάτρα με την μέθοδο του cut/ cover. 
Ποιος θα αναλάβει το κόστος λειτουργίας και συντήρησης αυτού του έργου και του υπόγειου τρένου; Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο Χρήστος Οικονόμου στην ανάρτησή του, το να φτιάξουμε μία υπόγεια χάραξη 12,5 χιλιομέτρων, χρειάζονται οι αντίστοιχες στάσεις, οι κλιματιστικές εγκαταστάσεις, εξαερισμός, φωτισμός και όλα τα σχετικά που από τη στιγμή που το έργο θα είναι υπόγειο θα πρέπει να λειτουργούν επί 24ώρου βάσεως. 
"Θυμίζω εδώ ότι δεν μιλάμε για ένα απλό τούνελ στο βουνό, αλλά για σιδηρόδρομο με στάσεις. Σημαντικό!" αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανάρτηση του ο κ. Οικονόμου, καθώς όπως ο ίδιος λέει "πρόκειται για έργο κάτω από τον υδροφόρο ορίζοντα". Το να λειτουργούν όλες αυτές οι εγκαταστάσεις αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να δουλεύουν γύρω στις 300 με 400 αντλίες από τη στιγμή που το έργο θα είναι υπόγειο. 

Πάτρα: "Ποιος θα πληρώσει το κόστος λειτουργίας του υπόγειου τρένου";

Υπέρογκα και απροσδιόριστα τα έξοδα λειτουργίας

Το κόστος λειτουργίας, σύμφωνα πάντα με τον κ. Οικονόμου, θα είναι υπέρογκο και απροσδιόριστο. "Ερωτώ λοιπόν σαν απλός πολίτης το δημοτικό συμβούλιο της Πάτρας, ποιος θα είναι αυτός που θα το αναλάβει;" τονίζει στο patrasevents.gr σε επικοινωνία που είχε μαζί του για το θέμα, με αφορμή την εν λόγω ανάρτηση. 
"Ο ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Ευρωπαϊκή Ένωση, ο δήμος Πατρέων... Τι θα σημάνει αυτό για το κόστος του εισιτηρίου που θα έχει ο κάθε επιβάτης προκειμένου να καλυφτούν τα έξοδα λειτουργίας της γραμμής; Αυτά είναι τα ερωτήματα που θα πρέπει να τεθούν στο δημοτικό συμβούλιο και θα πρέπει να απασχολούν τους φορολογούμενους πολίτες. 
Το έργο της υπόγειας χάραξης είναι απίθανο να γίνει γιατί είναι απίθανο να βρεθεί ένας χρηματοδότης ή ένας φορέας που εκτός από το να αναλάβει τα έξοδα κατασκευής του, να αναλάβει και το κόστος λειτουργίας του" τονίζει και συνεχίζει λέγοντας: "Η επιφανειακή χάραξη στα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα δεν δημιουργεί κανένα τείχος ανύψωσης όπως υποστηρίζουν οι κάτοικοι και ο δήμος.
Δεν υπάρχουν αυτά που υποστηρίζουν σε κανένα μέρος του κόσμου, όπως και δεν υπάρχει πουθενά το έργο που λένε για την υπόγεια χάραξη". Ανεξάρτητα, πάντως, από τις δύο απόψεις για την επιφανειακή ή την υπόγεια χάραξη το εύλογο ερώτημα που θέτει ο κ. Οικονόμου τώρα που πλησιάζει η ώρα των αποφάσεων για την πόλη θα πρέπει να απαντηθεί. Πριν να είναι αργά. 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΧΑΙΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ