Type Here to Get Search Results !

"Ξηλώνουν σε μια νύχτα τον ΟΣΕ απο την Πάτρα" - επιστολή δαμαρτυρίας των εργαζομένων

Επιστολή διαμαρτυρίας, την οποία αποφάσισαν να κοινοποιήσουν προς κάθε κατεύθυνση, συνέταξαν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ στην Πάτρα, διαμαρτυρόμενοι για τη μεταφορά της Περιφερειακής Διοίκησης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Πελοποννήσου στην Κόρινθο.
Αναλυτικά η ανακοίνωση που εκδόθηκε πριν απο λίγο:
"Σχετικά με το νέο οργανόγραμμα του ΟΣΕ και την «ύποπτη» πρόθεση της Διοίκησης του ΟΣΕ να μεταφέρει την έδρα του περιφερειακού Τμήματος Πάτρας και της Επιθεώρησης Κυκλοφορίας από την Πάτρα στην Κόρινθο, έχουμε να δηλώσουμε τα εξής:
1. Ο σιδηρόδρομος στην Πάτρα λειτουργεί πάνω από έναν αιώνα, αδιαλείπτως. Αποτελεί δε, για το ίδιο χρονικό διάστημα, τον τρίτο (και μοναδικό ευρισκόμενο στη Δυτική Ελλάδα) σιδηροδρομικό πόλο, μετά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Η μεταφορά του Τμήματος Γραμμής στην Κόρινθο, αυτομάτως συντελεί στην αποκοπή της πόλης (και κατά συνέπεια ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας), τόσο από το σιδηροδρομικό γίγνεσθαι, όσο και από το μεταφορικό. Η Πάτρα αποτελεί την ευρωπαϊκή πύλη εισόδου της Δυτικής Ελλάδας, και είναι δε παραπάνω από προφανής η ανάγκη δημιουργίας σιδηροδρομικού κόμβου και σύνδεσης με το νέο λιμάνι, για τη διακίνηση εμπορευμάτων (logistics) -από και- προς Αθήνα (με την έλευση της νέας διπλής γραμμής) και -από και- προς Πύργο.
2. Στην Πάτρα υπάρχουν όλες οι απαραίτητες υποδομές (Μηχανοστάσιο, αποθήκες υλικών, χώρος φύλαξης μηχανημάτων γραμμής κτλ), οι οποίες είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου. Στην Κόρινθο δεν υπάρχει η παραμικρή υποδομή, ούτε καν εργατικό προσωπικό.
3. Η Πάτρα είναι κεντροβαρικό σημείο για τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο, και αποτελεί κομβικής σημασίας έδρα του τρένου τόσο για την συντήρηση και άμεση επέμβαση σε γραμμή υπό κυκλοφορία, όσο και στην ίδια καθεαυτή την κυκλοφορία των συρμών. Αυτή την στιγμή όλες οι υποδομές βρίσκονται στην Πάτρα, η οποία μπορεί να επεμβαίνει άμεσα στις περιοχές δικαιοδοσίας της. Η Κόρινθος απέχει π.χ. 200 χιλιόμετρα από τον Πύργο η Πάτρα είναι στο κέντρο μεταξύ Κορίνθου-Πύργου. Μέσα, αλλά και σε μικρή ακτίνα γύρω από την πόλη της Πάτρας, βρίσκονται αυτή τη στιγμή υπό κυκλοφορία οι γραμμές Αγ. Ανδρέας - Ρίο (Προαστιακός Πάτρας με την επέκταση της προς Κ. Αχαΐα οσονούπω), Διακοπτό-Καλάβρυτα και Κατάκολο-Πύργος-Ολυμπία. Η τακτική συντήρηση των γραμμών αυτών, καθώς και η επέμβαση σε περιπτώσεις εκτάκτων συμβάντων (π.χ. στρεβλώσεις, θραύσεις σιδ/χιών κτλ) γίνονται με εφαλτήριο την πόλη της Πάτρας, η οποία βρίσκεται σε κοντινό και κομβικό σημείο από τις υπό λειτουργία γραμμές, με αποτέλεσμα την άμεση και έγκαιρη επέμβαση του προσωπικού, σε κάθε περίπτωση. Η προοπτική επαναλειτουργίας της γραμμής Πάτρα - Πύργος (η αναβάθμιση της οποίας ήδη βρίσκεται στο στάδιο ένταξης για χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ), ενισχύει ακόμα περισσότερο τη θέση της Πάτρας ως στρατηγικό σημείο για τη διαχείριση του σιδηροδρομικού έργου στην περιοχή.
4. Η περαιτέρω απαξίωση, υποστελέχωση και κατάργηση της Πάτρας από τον σιδηροδρομικό χάρτη, όπως προτίθεται να κάνει η διοίκηση του ΟΣΕ θα επιφέρει χωρίς κανέναν απολύτως λόγο μείζονα προβλήματα τόσο στην ομαλή λειτουργία και κυκλοφορία του Προαστιακού Πάτρας, του Οδοντωτού και του τρένου Κατακόλου-Ολυμπίας, όσο και τεράστια γραφειοκρατία, αδυναμία σωστής επιθεώρησης και φύλαξης της γραμμής και των εγκαταστάσεων και των υποδομών και των Ισόπεδων Διαβάσεων και γενικά θα επηρεάσει προς το χείρον την τεράστια ιδιοκτησία του ΟΣΕ.
Κύριοι,
-Σε μια περίοδο μάλιστα που η καρδιά των σιδηροδρομικών έργων για τα επόμενα χρόνια
θα χτυπάει στην περιοχή της Πάτρας,
- Σε μία περίοδο που ο Υπουργός Υποδομών μελετάει και ψάχνει χρήματα για το πώς θα
περάσει το τρένο από την πόλη της Πάτρας,
-Σε μία περίοδο που η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτεί μέσω ΕΣΠΑ την επέκταση του
μετρικού τρένου προς την Κάτω Αχαΐα,
- Σε μία περίοδο που γίνονται συζητήσεις και επίκειται να χρηματοδοτήσει η Ε. Ε. μέσω
ΈΣΠΑ και την αναβάθμιση και επαναλειτουργία της γραμμής μέχρι τον Πύργο,
- Σε μία περίοδο που η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει ότι ψάχνει χρηματοδοτικά εργαλεία για την αξιοποίηση και επαναλειτουργία της γραμμής από Πάτρα μέχρι Καλαμάτα
...η διοίκηση του ΟΣΕ έρχεται, χωρίς να αιτιολογεί καθόλου την πρόθεσή της, και αποφασίζει για «προσωπικούς λόγους» -εν μία νυκτί- να μεταφέρει την έδρα από την Πάτρα στην Κόρινθο.
Μια πρόθεση που καταφανέστατα προσβάλλει και υποβαθμίζει την Πάτρα σε φτωχό συγγενή και μάλιστα της… Κορίνθου.
Προσβάλλει την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που χάνει την έδρα μιας κομβικής σημασίας επιχείρησης για την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής, έδρα που καταλήγει στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Προσβάλλει τους Δήμους Αρχ. Ολυμπίας, Πύργου, Δυτικής Αχαΐας, Πατρέων, Αιγιαλείας, Καλαβρύτων, που ενώ λειτουργεί το τρένο στην περιοχή τους, το τρένο αλλάζει έδρα.
Προσβάλλει τους φορείς της Πάτρας και της Αχαΐας, από τους βουλευτές όλων των κομμάτων του Νομού Αχαΐας μέχρι το Τ.Ε.Ε., το Επιμελητήριο Αχαΐας, και τον ΟΛΠΑ.
Επίσης αυτή η απόφαση προσβάλλει όλους εμάς που ζούμε και εργαζόμαστε στην Πάτρα, που έχουμε τις οικογένειές μας και το βίος μας εδώ, και θεωρούμε άκρως δυσμενή και καταστροφική και ρεβανσιστική και τιμωρητική και απαξιωτική, οποιαδήποτε τέτοια ενέργεια εκ μέρους της διοίκησης του ΟΣΕ. Και μας προκαλεί απορία πως αυτό μπορεί να είναι απόφαση «αριστερής» κυβέρνησης:
Με βάση τα παραπάνω, είναι προφανές ότι είμαστε ΚΑΘΕΤΑ αντίθετοι στην υλοποίηση της μετακίνησης της έδρας των σιδηροδρομικών υπηρεσιών (Τμήμα Γραμμής και Τμήμα Επιθεώρησης) από την Πάτρα στην Κόρινθο, καθώς αυτό δεν συμβαδίζει ούτε με τις υπηρεσιακές ανάγκες του ΟΣΕ και τις προοπτικές του σιδηροδρόμου, ούτε με τα συμφέροντα της περιοχής της Αχαΐας, ούτε με τα συμφέροντα των χρηστών- επιβατών των τρένων, και προφανώς ούτε με τα συμφέροντα των εργαζομένων.
Καλούμε δε όλους τους Τοπικούς Φορείς (και συγκεκριμένα όσους εξ αυτών δεν έχουν πάρει ακόμα θέση) δηλ. τους Βουλευτές Ν. Αχαΐας, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, την Αντιπεριφέρεια Αχαΐας, το Δήμο Πατρέων, τον ΟΛΠΑ, το Δήμο Δυτικής Αχαΐας, το Δήμο Αιγιαλείας, το Δήμο Καλαβρύτων, το Δήμο Πύργου, το Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας, το ΤΕΕ Δυτ. Ελλάδας, το Επαγγελματικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πάτρας, στους οποίους κοινοποιείται και απευθύνεται η παρούσα ανακοίνωση, να λάβουν θέση εγγράφως σε ένα μείζον θέμα, τόσο για την πόλη της Πάτρας, όσο και για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα.
Καλούμε τέλος την Διοίκηση του ΟΣΕ να μην προβεί σε υλοποίηση του σχεδιασμού της απόφασης της αυτής για τους λόγους που προαναφέρθηκαν.
Δηλώνουμε δε ότι θα υπερασπιστούμε το δίκαιο μας με κάθε νόμιμο τρόπο, και απέναντι προς καθετί και οποιονδήποτε μας θίγει, μας μειώνει, και μας προσβάλλει σαν αφοσιωμένους υπαλλήλους του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας Α.Ε.
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΟΣΕ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ"

Π. Σακελλαρόπουλος

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΧΑΙΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ