Type Here to Get Search Results !

Πόσο έτοιμη είναι η Πάτρα για το «2019»;

Πόσο έτοιμη είναι η Πάτρα για το «2019»;

Στην κυκλοφοριακή ανακούφιση της Πάτρας αποβλέπει η δημοτική αρχή με τα μέτρα που προωθεί. Μέτρα που διατηρούν όμως το αυτοκίνητο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των ΙΧ ως βασικό παράγοντα για τη βελτίωση της κατάστασης, ενώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η κρίσιμη χρονολογία «2019», όταν και θα απελευθερωθούν οι αστικές συγκοινωνίες.
Η άποψη που εκφράζουν συγκοινωνιολόγοι (σ.σ. σχετική επισήμανση κάνει και ο Θανάσης Γιανναδάκης, πρόεδρος του ΤΕΕ, σε διπλανή στήλη) είναι ότι η Πάτρα πρέπει να προετοιμαστεί έγκαιρα ενόψει της απελευθέρωσης των αστικών συγκοινωνιών το 2019. Προφανώς θα πρέπει ο Δήμος να εκπονήσει έναν ολοκληρωμένο και ρεαλιστικό σχεδιασμό, μέσα από τον οποίο θα είναι σε θέση να διαχωρίσει τα τμήματα που θα μπορεί να αναλάβει με τις υπηρεσίες του, και να επιδιώξει συνεργασίες με άλλους φορείς (π.χ. σημερινό Αστικό ΚΤΕΛ) για το κομμάτι του μεταφορικού έργου που θα αδυνατεί να υλοποιήσει. Το έτος 2019 δεν είναι τόσο μακρινό και η τριετία που μεσολαβεί είναι κρίσιμη για λόγους που έχουν να κάνουν με την προετοιμασία του Δήμου στη σημαντική αλλαγή που έρχεται.
Επίσης, ο κυκλοφοριακός σχεδιασμός που εκπονήθηκε θα έπρεπε να περιλαμβάνει τολμηρότερες προτάσεις για τους πεζούς, τα ποδήλατα κ.ά., στο πλαίσιο μιας συνολικότερης πολιτικής για τη βιώσιμη κινητικότητα.
Το πιο σοβαρό, ίσως, από τα μέτρα που προτάθηκαν και θα εφαρμοστεί πιλοτικά από τον ερχόμενο Νοέμβριο είναι η εκ περιτροπής (ελεγχόμενη) στάθμευση. Για λόγους φιλολαϊκής πολιτικής, η δημοτική αρχή επέλεξε να καθορίσει το αντίτιμο στάθμευσης σε 0,30 ευρώ. Θα μπορούσε όμως να το αυξήσει π.χ. στο 1,00 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι τα επιπλέον έσοδα θα τα διέθετε σε έργα αποκλειστικά για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού. Υποτίθεται ότι αυτό γινόταν και στο παρελθόν. Ομως στη συνείδηση της πλειοψηφίας των Πατρινών έμεινε η εντύπωση ότι επρόκειτο για άλλο ένα «χαράτσι», ίσως επειδή δεν υπήρχε λογοδοσία από την πλευρά του Δήμου για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που χρηματοδοτούνταν από τα έσοδα των παρκομέτρων.
Η κρίση προσφέρει την ευκαιρία να αποδεσμευτεί η Πάτρα και όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα από κυκλοφοριακές πολιτικές που εξαντλούνται στην διαχείριση της κίνησης των αυτοκινήτων. Θα πρέπει όμως ο σχεδιασμός να στοχεύει -μεταξύ άλλων- στην εξασφάλιση και αξιοποίηση ελεύθερων χώρων εντός της πόλης, και την απόδοσή τους στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα ποδήλατα και τους πεζούς, την κατασκευή υποδομών, την εξασφάλιση της κοινωνικής συναίνεσης και την αλλαγή νοοτροπίας στην κοινωνία. Με κεντρικό στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και εξυπηρέτησης των πολιτών.
Σ' αυτό τον δημόσιο διάλογο συνεισφέρει η «ΠτΚ», φιλοξενώντας σήμερα τρεις απόψεις. Οι στήλες της εφημερίδας είναι ανοικτές για να συνεχιστεί ο διάλογος που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ του Μιχάλη Βασιλάκη στην «Πελοπόννησο της Κυριακής που κυκλοφορεί»

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΧΑΙΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ