Type Here to Get Search Results !

Δημοπρατήσεις σε Πάτρα - Πύργο, μελέτες για Τσακώνα και απεμπλοκή Ολυμπίας Οδού - σιδηρόδρομου

Δημοπρατήσεις σε Πάτρα - Πύργο, μελέτες για Τσακώνα και απεμπλοκή Ολυμπίας Οδού - σιδηρόδρομου

Στα τέλη Ιουνίου μέχρι αρχές Ιουλίου προσδιόρισε την δημοπράτηση του έργου Πάτρα-Πύργος ο γενικός γραμματέας του υπουργείου υποδομών Γιώργος Δέδες κατά την διάρκεια της δεύτερης μέρας του Συνεδρίου «Αναπτυξιακές Προοπτικές για τη Δυτική Ελλάδα» που διοργανώνει η «Π» στο ξενοδοχείο Πόρτο Ρίο.
Ο γ.γ. ανέφερε ότι οι τμηματικές δημοπρατήσεις του οδικού έργου Πάτρα-Πύργος θα είναι 8 ή 9. Σε ότι αφορά το τμήμα της Ολυμπίας μέχρι την Τσακώνα, ο Γ. Δέδες είπε ότι δημοπρατούνται εντός της νέας εβδομάδας οι μελέτες του μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.
Πρόσθεσε ότι, «κόψαμε το γόρδιο δεσμό στα οκτώ σημεία της Ολυμπίας οδού (σ.σ. Πάτρα-Κόρινθος)» που εφάπτονταν το οδικό έργο με τον υπό κατασκευή νέο σιδηρόδρομο. Ο γ.γ. είπε ότι ήδη ανατέθηκαν τα πέντε από τα οκτώ σημεία.
Για τα έργα της Ολυμπίας και της Ιόνιας ανέφερε ότι συζητείται η αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Το υπουργείο κινείται, όπως είπε ο Γ. Δέδες, για τη δημιουργία υβριδικού συστήματος διοδίων στο οποίο θα προβλέπεται π.χ. μείωση της τιμής, αλλά και ειδικές τιμές για ευπαθείς ομάδες πληθυσμού.
Επίσης, προανήγγειλε αλλαγή της πολιτικής που θα ακολουθήσει το υπουργείο στην εκτέλεση των μεγάλων έργων (ξεκίνημα θα γίνει από το Καστέλι στην εβδομάδα που ξεκίνησε), που θα προβλέπει να προηγούνται όλες οι απαραίτητες ενέργειες π.χ. απαλλοτριώσεις πριν από την «είσοδο» των παραχωρησιούχων.
Ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης διαπίστωσε καθυστερήσεις στην πορεία των έργων, ενώ αναφερόμενος στη δημοπράτηση της Πατρών - Πύργου τόνισε ότι ο τεμαχισμός του έργου σε πολλές εργολαβίες είναι λάθος και το επιχείρημα ότι θα προσέλθουν μικρότεροι εργολήπτες είναι αστήρικτο.
Ο κ. Καλογιάννης τόνισε ακόμα οτι οι συμβάσεις παραχώρησης δεν προσφέρονται για λαϊκισμό και δημαγωγία. Έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, για έργα εκτός χρονοδιαγράμματος, ενώ αναφερόμενος στο πολιτικοοικονομικό περιβάλλον, προειδοποίησε ότι η καθυστέρηση συμφωνίας με τους δανειστές, η έλλειψη ρευστότητας και οι αόριστες κυβερνητικές εξαγγελίες, θα έχουν κόστος για το ελληνικό δημόσιο.
Ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης, βουλευτής ΝΔ Ηρακλείου διαφώνησε με την απόφαση της κυβέρνησης να εγκαταλείψει την υλοποίηση έργων με ΣΔΙΤ. Δεν σταματάς έτσι μια δουλειά 8-10 χρόνων. είπε ο κ. Αυγενάκης.
Ακόμα σημείωσε ότι αν η κυβέρνηση δεν ανατρέψει το αρνητικό κλίμα που δημιουργησε θα θέσει σε κίνδυνο την εκτέλεση των έργων.
Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος αναφέρθηκε στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Πάτρα διατυπώνοντας την εκτίμηση οτι το μείζονο ζήτημα για την επιτυχή ολοκλήρωση των έργων είανι η εξασφάλιση των χρηματοδοτήσεων.
Υπερασπίστηκε την πρόταση της ΕΡΓΟΣΕ για την διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα, επαναλαμβάνοντας ότι το σχέδιο πλήρους υπογειοποίησης υπό τις σημερινές συνθήκες είναι αδύνατον να υλοποιηθεί και από άποψη κόστους και από τεχνικής άποψης και κάλεσε τους τοπίκούς φορείς να επικεντρωθούν και στο θέμα της δρομολόγησης της αναβάθμισης της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία.
Ο συγκοινωνιολόγος μελετητής Νίκος Μηλιώνης επισήμανε βάσιμες ανησυχίες για την υλοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το λιμάνι της Πάτρας, δεδομένου ότι η κατασκευή του εμπορευματικού τμήματος δεν έχει ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πλαίσιο.
Τέλος, ο Πέτρος Μαντάς, πρόεδρος του ΣΕΒΙΠΑ, επισήμανε το κόστος που έχει για τις επιχειρήσεις η μεγάλη καθυστέρηση των έργων. Η μη ύπαρξη εμπορευματικού λιμένα και η λειτουργική του διασύνδεση με την ΒΙΠΕ, η μεγάλη καθυστέρηση στην κατασκευή του φράγματος Πείρου Παραπείρου, το κόστος μεταφορών λόγω έλλειψης ανταγωνιστικών μέσων (σιδηρόδρομος - αεροδρόμιο) είναι μερικά από τα προβλήματα που επισήμανε ο κ. Μαντάς.

Τέλος, για την Ολυμπία Οδό, διατύπωσε ενστάσεις για τον εξ αρχής κατακερματισμό του έργου, το μοντέλο επίβλεψης και τεχνικών προδιαγραφών και επισήμανε ότι τις υποδομές πρέπει να τις αντιμετωπίζουμε ως οικονομική δραστηριότητα που πρέπει να μελετάται, να συμβασιοποιείται και να υλοποιείται ως τέτοια.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΧΑΙΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ