Type Here to Get Search Results !

Πάτρα: Το Συνέδριο που έδωσε βήμα στο παραγκωνισμένο μάθημα της μουσικής

Πάτρα: Το Συνέδριο που έδωσε βήμα στο παραγκωνισμένο μάθημα της μουσικής Στο θέατρο ΑπόλλωνΜε τον καθιερωμένο απολογισμό και με μια πανηγυρική συναυλία της Ορχήστρας Δωματίου του Δημοτικού Ωδείου Πατρών έληξε τις εργασίες του το Σάββατο το βράδυ το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καλλιτεχνικής Παιδείας «Όπου ακούς μουσική… Σύγχρονες Μουσικοπαιδαγωγικές Προσεγγίσεις» στο Δημοτικό Θέατρο «ΑΠΟΛΛΩΝ».
Οι σύνεδροι, που σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρέθεσε η Διευθύντρια του Πειραματικού Γυμνασίου Παν/ μίου Πατρών κ. Αθανασία Μπαλωμένου άγγιξαν τους 200, κατέληξαν ότι το Συνέδριο αυτό ήταν το πρώτο που έδωσε βήμα σε ένα μάθημα το οποίο έχει δυστυχώς παραγκωνιστεί στην ελληνική εκπαίδευση: στη Μουσική.
Η Μουσική, ενώ κατά την αρχαιότητα συνιστούσε βασικό πυλώνα της εκπαίδευσης, έχει παραμεληθεί στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, παρατήρηση που επαναδιατυπώθηκε πολλές φορές μέσα από τις εργασίες του συνεδρίου. Γι αυτό οι σύνεδροι που εκπροσωπούσαν όλες τις βαθμίδες της ελληνικής εκπαίδευσης και πολλές διαφορετικές ειδικότητες, κατέληξαν ότι το πρώτο όφελος που αποκόμισαν ήταν η δυνατότητα να επικοινωνήσουν με συναδέλφους τους από όλες τις βαθμίδες και από διάφορες περιοχές της χώρας μας. Παράλληλα αντάλλαξαν απόψεις για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, αλλά μπόρεσαν να αναδείξουν και να μοιραστούν καλές πρακτικές διδασκαλίας τόσο μέσα από εισηγήσεις που αφορούσαν διαθεματικές προσεγγίσεις του μαθήματος της Μουσικής με άλλα διδακτικά αντικείμενα (λογοτεχνία, θρησκευτικά, ξένες γλώσσες, υπολογιστές), αλλά και μέσα από Βιωματικά Εργαστήρια Διεύθυνσης Ορχήστρας, Χορωδίας, Θεατρικού Παιχνιδιού, Μουσικοκινητικής Αγωγής καθώς και τεχνολογίας ήχου και ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Εξάλλου ήδη από την πρώτη μέρα του συνεδρίου δόθηκε το στίγμα της πολυπρισματικής προσέγγισης της μουσικής που επιδίωκε το συνέδριο με τις κεντρικές ομιλίες: «Μουσική Δημιουργία και Εκπαίδευση στην εποχή των Νέων, Έξυπνων Διαδραστικών Μέσων με τον κ. Φλώρο Ανδρέα, Αναπληρωτή Καθηγητή, Πρόεδρο του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας Ιονίου Πανεπιστημίου, « The Influence and Importance of Sound and Music in Virtual Learning Environments» με τον κ. Kapralos Bill, Associate Professor, Faculty of Business and Information Technology, University of Ontario Institute of Technology, «Μουσική Εκπαίδευση: επιβεβλημένη αναγκαιότητα και αναπόδραστη επιλογή», με την κ. Χρυσοστόμου Σμαράγδα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, «Σύγχρονες εξελίξεις της παιδαγωγικής της μουσικής μέσα από τα ευρήματα των νευροεπιστημών» με τον κ. Ζαφρανά Νικόλαο, Λέκτορα του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, «Ψηφιακή Προσομοίωση της Ακουστικής Συμπεριφοράς του χώρου» με τους κ. Σωτηροπούλου Αλεξάνδρα, Aρχιτέκτων ΕΜΠ, MSc., PhD. UC-Univ. London
Αναπληρώτρια καθηγήτρια ΕΜΠ, Δ/τρια Εργαστηρίου Ηχοτεχνίας ΕΜΠ, Σύμβουλος Αρχιτεκτονικής Ακουστικής και Καραγιάννη Γιάννη, Μηχανολόγος ΕΜΠ, υπ. Δρ ΕΜΠ, Μουσικός ερμηνευτής (κόντρα μπάσσο), Σύμβουλος Αρχιτεκτονικής Ακουστικής, Σύμβουλος Η/Μ Εγκαταστάσεων και υποδομών «Ακουστική στην Εκπαίδευση» με τον κ.Κοντομίχο Φώτη, μεταδιδάκτορα ερευνητή, «Ένας μηχανικός προσπαθεί να περιγράψει τον τρόπο που ακούμε μουσική» με τον κ. Μουρτζόπουλο Ιωάννη, Καθηγητή Ηλεκτροακουστικής και Ψηφιακής Τεχνολογίας Ήχου στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών και υπεύθυνος της Ομάδας Τεχνολογίας Ήχου και Ακουστικής και «Η επίδραση της μουσικής στο σχολικό περιβάλλον» με την κ. Σακκά Κωνσταντίνα, Σχολική Σύμβουλο ΠΕ16.
Το ίδιο στίγμα έδωσαν και τα προσκεκλημένα εργαστήρια: Την αυλαία άνοιξε ο μαέστρος της Αθηναϊκής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων (ΑΣΟΝ) κ. Παύλος Σεργίου με εργαστήριο Διεύθυνσης Ορχήστρας. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να διευθύνουν με τις οδηγίες του μαέστρου μια πραγματική συμφωνική ορχήστρα μαθητών, την ορχήστρα Espressivo του Otto – Hahn- Gymnasium Dislanken της Γερμανίας. Ακολούθησαν το «Βιωματικό Εργαστήριο Διεύθυνσης Χορωδίας και Μουσικού Συνόλου του Δημήτρη Κτιστάκη, υποψήφιος διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου Κέρκυραςκαθώς και το εργαστήριο της κ. Μέλπως Βικάτου, Εκπαιδευτικό Δ.Ε. Μουσικής , Διευθύντρια χορωδίας, ΜΑ στη Χορωδιακή Εκπαίδευση από το Πανεπιστήμιο του Surrey, Λονδίνο και της κ.Μαρίας – Έμμας Μελιγκοπούλου, MusM, PhD, Διευθύντρια Χορωδίας με τίτλο «Υποδειγματική πρόβα παιδικής – σχολικής χορωδίας».
Η χορωδία που αξιοποιήθηκε για το εργαστήριο αυτό ήταν η χορωδία του Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Πατρών «Canto Experimental». Μάλιστα οι εισηγήτριες συνεχάρησαν την υπεύθυνη της χορωδίας και μουσικό του Πειραματικού Γυμνασίου Παν/ μίου Πατρών κ. Ιωάννα Μιντιλογλίτη, για τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει οι μαθητές μέσα από τη χορωδία.
Στην επιτυχία του Συνεδρίου συντέλεσαν και οι πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις, καθώς και τα εργαστήρια όσων, αφού ανταποκρίθηκαν στο σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος της Οργανωτικής Επιτροπής (Αθανασία Μπαλωμένου, Χριστίνα Διπλάρη, Ιωάννα Μιντιλογλίτη, Παναγιώτης Χατζηαντωνίου, Αικατερίνη Πλακούδα, Λαμπρινή Βουτσινά, Ιωάννα Χαρδαλούπα) και αξιολογήθηκαν από δυο (τουλάχιστον) κριτές της Επιστημονικής Επιτροπής (αποτελούμενη από ακαδημαϊκούς των πανεπιστημίων της χώρας μας) εντάχθηκαν στο Πρόγραμμα του Συνεδρίου.
Οι σύνεδροι υπογράμμισαν την ανάγκη το Συνέδριο να επαναληφθεί και την επόμενη χρονιά και η Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής κ. Αθανασία Μπαλωμένου δεσμεύτηκε ότι μετά τον ενθουσιασμό και την μεγάλη ανταπόκριση των συνέδρων το συνέδριο θα έχει και συνέχεια και μάλιστα με προσανατολισμό τη σχέση της Μουσικής με τη Θεατρική Παιδεία.
Η Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου θέλει να ευχαριστήσει θερμά: το Δήμο Πατρέων και ιδιαίτερα το Δήμαρχο κ. Κώστα Πελετίδη, για την αμέριστη συμπαράσταση για την υλοποίηση του συνεδρίου, καθώς και τον Πρόεδρο του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων κ. Βασίλη Θωμόπουλο για την άψογη συνεργασία με το Πειραματικό Γυμνάσιο του Παν/ μίου Πατρών, την Πρύτανη του Παν/ μίου Πατρών κ. Βενετσάνα Κυριαζοπούλου, τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας κ. Ανδρέα Τερζή για την παραχώρηση του ιστορικού κτηρίου του Δημοτικού Θεάτρου «ΑΠΟΛΛΩΝ», καθώς και την Υπεύθυνη του θεάτρου κ.Αθηνά Τσούμα για την πολύτιμη βοήθειά της. Θερμές ευχαριστίες στον Διευθυντή του Δημοτικού Ωδείου Πατρών κ. Γεράσιμο Βουτσινά, καθώς και το διευθυντή της Ορχήστρας Δωματίου του Δημοτικού Ωδείου Πατρών κ.Γιάννη Μαυρίδη, στο Διευθυντή του 9ου ΕΠΑΛ κ. Αναστάσιο Κοντοπανάγο και το Διευθυντή του Μουσικού Σχολείου Πατρών κ. Σταμάτη Λέκκα, καθώς και το Διευθυντή Ορχήστρας του Μουσικού Σχολείου Πατρών κ. Αναστάσιο Καραγιάννη για τη συγκινητική συνεργασία των Σχολείων. Επίσης ευχαριστεί τους Υπευθύνους της Αίθουσας Εκδηλώσεων του Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Πατρών «ΕΡΜΗΣ» για την παραχώρηση της αίθουσας.
Θερμές ευχαριστίες και στους χορηγούς του Συνεδρίου: στον κ. Ιωάννη Ζαχαρόπουλο και την PATRAS CATERING για τη χορηγία του δείπνου της δεξίωσης των προσκεκλημένων αλλά και για τη μακρόχρονη υποστήριξη των δράσεων του Πειραματικού Γυμνασίου Παν/ μίου Πατρών, την κ. Εβίτα Γκόλα για το σχεδιασμό της αφίσας του συνεδρίου, τον κ. Σωτήρη Οικονομόπουλο και την μεταφορική εταιρεία ΓΕΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΑΧΑΪΑΣ, στον κ. Απόστολο Ασημακόπουλο και το Hair Station byApostolos, την κ. Κατερίνα Πλακούδα, ιδιοκτήτρια της εταιρείας THAIKATHYτον κ. Κωνσταντίνο Σιαμά, ιδιοκτήτη του ΕστιατορίουΚΛΗΜΑΤΑΡΙΑ, για την προσφορά πολύτιμων δώρων για την λαχειοφόρο αγορά. Ευχαριστίες στην κ. Αγγελική Καρδαράκου για τη χορηγία επικοινωνίας μέσα από τον AΝΤ1 Patras και το portal Tempo24.Ευχαριστίες στο Σύλλογο Αποφοίτων του Πειραματικού Σχολείου Παν/ μίου Πατρών για την ενίσχυση.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΧΑΙΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ