Type Here to Get Search Results !

Ποδηλατόδρομοι, σε μια πόλη που δεν έχει ούτε δρόμους! Εικόνες για γέλια και για κλάμματα

Πάτρα: Ποδηλατόδρομοι, σε μια πόλη που δεν έχει ούτε δρόμους! Εικόνες για γέλια και για κλάμματα - ΦΩΤΟ Εχουμε πάντως τις πιλοτικές διαγραμμίσεις

Στην πρωτεύουσα της λακούβας, είναι να αναρωτιέται κανείς τι μπορεί να πάθει ένα ποδήλατο, αν πέσει σε μια λακκούβα όπου στραβώνουν ζάντες ακόμη κι αυτοκινήτου. Ετσι γλαφυρά το thebest.gr επικεντρώνει σήμερα σε αυτό το θέμα, με αφορμή το κατάντημα των δρόμων, το ..."θράσος" μας να θέλουμε και εξτρα λωρίδες για ποδηλατόδρομο αλλά και τα ατελείωτα μπαλώματα στις τρύπες που ανοίγουν κάθε φορά που βρέχει λίγο παραπάνω απο ένα.. φλυντζάνι νερό!
Το να διαθέτει μια πόλη ποδηλατόδρομους, δείχνει τον πολιτισμό της, την αρτιότητα στον χωροταξικό της σχεδιασμό, τον σεβασμό στην οικολογία και τη δυνατότητα του πολίτη να κινηθεί όμορφα στο κέντρο της πόλης του. Τι κι αν έχουν γίνει μελέτες στο παρελθόν, τι κι αν έγιναν διαγραμμίσεις επι διαγραμμίσεων;
Οι εικόνες σήμερα προκαλούν τουλάχιστον θλίψη, αν όχι εκνευρισμό. Δεν ξέρεις αν πρέπει να κλάψεις ή να γελάσεις με την κίτρινη διαγράμμιση και τα.. ποδηλατάκια που αχνοφαίνονται με κίτρινη μπογια πάνω στα επικίνδυνα μπαλώματα στο κέντρο της Πάτρας.
Μπροστά απο την πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως (Ολγας) οι εικόνες είναι ...προκλητικές για πεζούς, οδηγούς και τολμηρούς ποδηλάτες. Που βλέπουν τη λωρίδα τους να παραπέμπει σε βομβαρδισμένη συνοικία της Βαγδάτης.



Ποδηλατόδρομος μήκους 33 χιλιομέτρων σε όλη την πόλη - Τι προέβλεπε η σχετική μελέτη
Η πρώτη φάση της μελέτης παρουσιάστηκε στο Δήμο της Πάτρας τον Νοέμβριο του 2011.

Την Α’ φάση της κυκλοφοριακής μελέτης για την ένταξη δικτύου υποδομής ποδηλάτου στην Πάτρα, παρουσίασαν τότε, ο Αντιδήμαρχος Πολεοδομικού και Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού Χρήστος Λέγκας, η Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Εφαρμογών και οι συγκοινωνιολόγοι, που εκπόνησαν την μελέτη, με επικεφαλής τη συγκοινωνιολόγο Άννα Γόγολα.
Η Α’ φάση της μελέτης, περιελάμβάνε την καταγραφή των περιοχών, που θα δημιουργηθεί το δίκτυο ποδηλατοδρόμων, στην κεντρική περιοχή της πόλης και τον παραλιακό άξονα, από Ανθείας έως Κανελλοπούλου, μήκους 33 χιλιομέτρων.

Στόχος ήταν, όπως ειπώθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, η δημιουργία δικτύου υποδομής, για την ασφαλή κυκλοφορία του ποδηλάτου (αστικές μετακινήσεις και αναψυχή), που θα συνδέει τους πόλους των μετακινήσεων (σημεία ειδικού ενδιαφέροντος, σχολεία, μνημεία, χώρους αναψυχής κ.α.).

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο, η μελέτη ήθελε να είναι μήκους 33 χιλιομέτρων, από τα οποία, τα 11 χιλιόμετρα θα λειτουργούσαν αποκλειστικά ως ποδηλατολωρίδες, ενώ στα υπόλοιπα 22 χιλιόμετρα, τα ποδήλατα θα συνυπήρχαν με τα οχήματα.

Το δίκτυο βασίζεται στον παραλιακό άξονα (έλος Αγυιάς-Ηρώων Πολυτεχνείου-Οθωνος Αμαλίας), ενώ οι άξονες που θα διασχίζουν την κεντρική περιοχή, είναι από το γήπεδο της Παναχαϊκής, ως την οδό Παπαφλέσσα (είτε με αποκλειστικές για ποδήλατα λωρίδες, είτε ποδηλατολωρίδες που θα συνυπάρχουν με τα αυτοκίνητα) και οι δύο αυτοί άξονες, θα συνδέονται με τα Υψηλά Αλώνια και την περιοχή του Αρχαίου Ωδείου.

Οι δηλώσεις το 2011 ήθελαν το έργο να έχει υποβληθεί βάσει και της μελέτης και να έχει γίνει σχετική πρόταση για χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ. Εντός του 2012, αναμενόταν και ενημέρωση για την έγκριση, με στόχο το άμεσο ξεκίνημα του έργου.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

Συμπέρασμα: Αν είναι να φτιαχτούν κάποτε διαδρομές για ποδήλατα, ας προβλεφθούν ικανοί δρόμοι για να τις χωρέσουν. Ικανοί σε διαστάσεις και προδιαγραφές πέδησης!



 Γιάννης Πομώνης

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΧΑΙΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ