Type Here to Get Search Results !

Αποτελεί ζητούμενο η απόλυτη διαφάνεια σχετικά με τον προϋπολογισμό του υπό δημοπράτηση έργου της Πατρών-Πύργου

Ν. Τσούκαλης: Αποτελεί ζητούμενο η απόλυτη διαφάνεια σχετικά με τον προϋπολογισμό του υπό δημοπράτηση έργου της Πατρών-Πύργου. Ερώτηση στη Βουλή

Ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με θέμα: «Άμεση ανάγκη γνωστοποίησης των αιτιών για τις αλλαγές στον προϋπολογισμό, την κατάργηση συνδέσεων και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος και των σχετικών με αυτό βελτιωτικών έργων στο υπάρχον εθνικό οδικό δίκτυο» κατέθεσε ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Αχαΐας κ. Νίκος Τσούκαλης. Από τις διαδοχικές ανακοινώσεις του ΥΠΟΜΕΔΙ Μάιο και Οκτώβριο 2014 προκύπτει μεγάλη διόγκωση του προϋπολογισμού. Το Μάιο τα υπολειπόμενα έργα κόστιζαν 340 εκατ. ευρώ ενώ την περασμένη εβδομάδα ο κ. Υπουργός ανακοίνωσε ότι ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 475 εκατ. ευρώ.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
«Εντός των ημερών δημοπρατείται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στον Πύργο. Το έργο είναι αναγκαίο για την περιοχή, αφού ο σημερινός εθνικός δρόμος, που εξυπηρετεί την Αχαΐα, την Ηλεία αλλά και Ζάκυνθο, Κεφαλλονιά, Ιθάκη είναι άκρως επικίνδυνος: διέρχεται από κατοικημένες περιοχές, με όριο ταχύτητας σημειακά μόλις 60 χλμ., διαθέτει 12 φωτεινούς σηματοδότες και εκατοντάδες ισόπεδες διαβάσεις. Η δημοπράτηση αφορά την ολοκλήρωση της κατασκευής του κλειστού αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος συνολικού μήκους 75 χιλιόμετρων. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 443 εκατομμύρια ευρώ, αλλά η συνολική δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 475 εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνει επιπλέον δαπάνες για απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές έρευνες. Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα περιλαμβάνει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α), 7 ανισόπεδους κόμβους, 2 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, πλήρες παράπλευρο και κάθετο δίκτυο, συνδετήριες οδούς, καθώς και έργα για τη βελτίωση της σύνδεσης του υπάρχοντος αυτοκινητόδρομου με την Αρχαία Ολυμπία, το λιμάνι της Κυλλήνης, το αεροδρόμιο Αράξου και τη Βιομηχανική Περιοχή της Πάτρας. Στόχος είναι η κατασκευή να έχει ολοκληρωθεί κατά το δυνατόν παράλληλα με την ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης Παραχώρησης Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα.
Το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, συνολικού μήκους 150 χλμ., αφαιρέθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο από την εργολαβία της «Ολυμπίας οδού», που πλέον καταλήγει στην Πάτρα, στο πλαίσιο της συμφωνίας για την επανεκκίνηση των έργων στους τέσσερις αυτοκινητόδρομους, και προβλεπόταν η επαναδημοπράτησή του ως κλασικού δημόσιου έργου εντός του πρώτου εξαμήνου του 2014. Ο αρμόδιος Υπουργός είχε δηλώσει ότι η δημοπρασία θα πραγματοποιούνταν μετά το Πάσχα. Δεν έγινε όμως λόγω καθυστέρησης στην ένταξη του έργου στις χρηματοδοτήσεις του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (Σ.Ε.Σ) 2014-2020. Από τις διαδοχικές ανακοινώσεις του Υπουργείου Μάιο και Οκτώβριο 2014 προκύπτει μεγάλη διόγκωση του προϋπολογισμού. Το Μάιο τα υπολειπόμενα έργα, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, κόστιζαν 340 εκατ. ευρώ,ο ίδιος διαβεβαίωνε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου. Την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε ότι ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 475 εκατ. ευρώ, δικαιολογώντας την αύξηση σε δαπάνες για απαλλοτριώσεις που αφορούν το παράπλευρο δίκτυο και αρχαιολογικές έρευνες. Υποσχέθηκε ότι τα έργα θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2015, θα ολοκληρωθούν σε δύο χρόνια και θα εξασφαλίσουν 1.500 θέσεις εργασίας.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός
- Γιατί ο προϋπολογισμός του έργου από 340 εκατ. ευρώ (δηλώσεις του Υπουργού στις 15/5/14) απογειώθηκε στα 475 εκατ. ευρώ (αύξηση της τάξης του 40%); Δικαιολογούν οι επιπλέον απαλλοτριώσεις παραπλεύρου δικτύου και οι ενδεχόμενες αρχαιολογικές έρευνες μια τόσο ραγδαία αύξηση του προϋπολογισμού του έργου;
- Γιατί η διασύνδεση της Πατρών – Πύργου με τη ΒΙ.ΠΕ. Πατρών, με το αεροδρόμιο Αράξου, τον σιδηρόδρομο, τα λιμάνια Πάτρας, Κυλλήνης, Κατακώλου και κυρίως με την Αρχαία Ολυμπία,μετατράπηκε σε βελτίωση της υπάρχουσας σύνδεσης; Ποιο το οικονομικό κέρδος στον προϋπολογισμό του έργου από αυτές τις τροποποιήσεις;»

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΧΑΙΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ