Type Here to Get Search Results !

Πάτρα: Οριστικό "αντίο" στην υπογειοποίηση του τρένου που θα κόστιζε 700 εκατομμύρια ευρώ

Στις βασικές προτεραιότητες της χώρας, σε ό,τι αφορά τις νέες υποδομές, βρίσκεται πλέον η σύνδεση των λιμανιών με τον σιδηρόδρομο. Ένα έργο για το οποίο επί δεκαετίες υπήρξε χαρακτηριστική αμέλεια από την πλευρά της ελληνικής πολιτείας, την ώρα που άλλες χώρες εκμεταλλεύονταν στο έπακρον τις συνδυασμένες μεταφορές. Τώρα όμως η Ελλάδα φαίνεται ότι φουλάρει πλέον, σε μια προσπάθεια να κερδίσει το χαμένο έδαφος ή μέρος αυτού.
H γεωπολιτική θέση της στο νοτιότερο άκρο της Βαλκανικής Χερσονήσου της προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα που, εφόσον αξιοποιηθούν, θα της επιτρέψουν να διαδραματίσει κομβικό ρόλο στις εμπορευματικές, κυρίως, μεταφορές της ευρύτερης περιοχής, αλλά και γενικότερα της Ευρώπης.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάδειξη της χώρας ως κέντρου διακίνησης κυρίως εμπορευματικών μεταφορών αλλά και επιβατικών μετακινήσεων είναι η ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π).Για την ολοκλήρωση του βασικού άξονα σιδηροδρόμου υπολείπονται τα έργα κατασκευής της νέας γραμμής Κιάτο – Πάτρα, τα οποία βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη – Ρίο και η νέα γραμμή στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, που επίσης βρίσκεται σε φάση υλοποίησης. Ωστόσο, το μεγάλο αυτό έργο, το οποίο έχει πια ορατό ορίζοντα ολοκλήρωσης, θα παρέμεινε λειψό χωρίς τη  σιδηροδρομική σύνδεση των βασικών λιμένων της χώρας.
Σκοπός της προσπάθειας αυτής που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλο, η ανάπτυξη συνδυασμένων μεταφορών (τρένο-πλοίο) και η ενίσχυση της διατροπικότητας του συστήματος μεταφορών, η οποία εστιάζει στη διασύνδεση των υποδομών με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο, η διασύνδεση των μεγάλων λιμένων της χώρας μέσω ενός σιδηροδρομικού δικτύου σύγχρονων ευρωπαϊκών προδιαγραφών αποτελεί εθνικό στόχο και για τον λόγο αυτό έχει ιεραρχηθεί ως βασική προτεραιότητα στο επενδυτικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ.Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής, μια σειρά σημαντικών έργων βρίσκεται σε εξέλιξη, κάποια άλλα προγραμματίζονται, ενώ υπάρχουν και μερικά ακόμη -τα λιγότερα όμως- που έχουν ολοκληρωθεί.

Λιμάνι Πάτρας: Δρόμος προς την Ιταλία

Το έργο συνδέεται με την ολοκλήρωση του τμήματος Ρίο-Πάτρα του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα-Πάτρα, μήκους 12,9 χλμ., το οποίο βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού.
Έως σήμερα έχουν προωθηθεί οι μελέτες και οι αδειοδοτήσεις με βάση τη λύση της υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου στην πόλη της Πάτρας. Ωστόσο, με δεδομένη αφενός την οικονομική συγκυρία που δεν επιτρέπει την επιλογή της λύσης αυτής με κόστος περίπου 700 εκατ., αφετέρου τη σημασία που έχει η σιδηροδρομική σύνδεση με τον Νέο Λιμένα Πατρών στην αύξηση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης, εξετάζονται εναλλακτικές λύσεις.
Προς την κατεύθυνση αυτή φαίνεται να κερδίζει έδαφος η λύση της κανονικοποίησης και ηλεκτροκίνησης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής από την Αγυιά έως τον Νέο Λιμένα Πατρών.Με την υλοποίηση του έργου εξασφαλίζεται σιδηροδρομική σύνδεση με την Ευρώπη, μέσω Ιταλίας, που σήμερα δεν υπάρχει, αφού ούτε το παλιό, ούτε το νέο λιμάνι της Πάτρας συνδέονται με το δίκτυο του σιδηροδρόμου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΧΑΙΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ