Type Here to Get Search Results !

Αλλάζουν όλα στις αστικές συγκοινωνίες

Μείωση των επιδοτήσεων 20% στις αστικές συγκοινωνίες, για το 2011, αύξηση των εισιτηρίων, διάθεση εργαζομένων από την μία συγκοινωνιακή εταιρεία σε άλλη, σταδιακή εξομοίωση μισθών και κανονισμών προσωπικού προκειμένου να ολοκληρωθούν οι συγχωνεύσεις μεταξύ των μέσων σταθερής τροχιάς αλλά και των μπλε λεωφορείων με τα τρόλεϊ και μετατάξεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, περιλαμβάνει το σχέδιο της κυβέρνησης για μείωση των ελλειμμάτων στις αστικές συγκοινωνίες που σήμερα αγγίζει τα 2,3 δισ. ευρώ.
Το σχέδιο θα συζητηθεί σήμερα σε σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί στο Μαξίμου μεταξύ του πρωθυπουργού, Γ. Παπανδρέου, και του υπουργού Υποδομών ? Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππα.
Στροφή
Αν και τα νέα μέτρα για τα ΙΧ και την επιβάρυνση της βενζίνης προβλέπει στροφή προς τα μέσα μεταφοράς, ωστόσο η κυβέρνηση αναζητά τρόπους να μειώσει τις συνολικές ετήσιες δαπάνες ώστε σταδιακά να ισοσκελιστούν με τα έσοδα. Στο πλαίσιο αυτό προσανατολίζεται σε νέα μείωση κατά 20% των επιδοτήσεων που κάθε χρόνο έφταναν τα 150 εκατ. ευρώ.
Ήδη ο υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας ανακοίνωσε «γενναία» περικοπή στις κρατικές επιδοτήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών, οι οποίες σήμερα κυμαίνονται μεταξύ 70%-75%, αναφέροντας ότι «μια υγιής αναλογία εσόδων από το αντίτιμο και τις διαφημίσεις και κρατικής επιδότησης είναι το 50%-50%». Σημειώνεται ότι ο ΟΑΣΑ, βάσει των επίσημων στοιχείων, είχε το 2009 συνολικές δαπάνες ύψους 830 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των εσόδων του δεν ξεπέρασε τα 220 εκατ.
Η διαφορά που θα προκύψει από τη μείωση της επιδότησης αναμένεται να καλυφθεί από την αύξηση των εισιτηρίων, στις αρχές του 2011, τη διαφήμιση στα μέσα αλλά και τις οικονομίες κλίμακας που αναμένεται να επιφέρει η συγχώνευση φορέων. Επίσης έχει δοθεί ρητή εντολή στους νέους διοικητές για «ψαλίδισμα» υπερωριών και πρόσθετων αμοιβών.
Τομές -Το κυβερνητικό σχέδιο περιλαμβάνει τις εξής τομές:
Μετατροπή του ΟΑΣΑ σε μητροπολιτικό φορέα συγκοινωνιών, στον οποίο θα υπάγονται όλα τα μέσα συμπεριλαμβανομένων και των ΚΤΕΛ. Ο οργανισμός θα εξακολουθεί να επιδοτεί τις θυγατρικές, αλλά όχι αδιακρίτως, καθώς θα καθιερωθεί σύστημα ?bonus malus? και τα χρήματα θα δίνονται βάσει του προγράμματος, της τακτικότητας των δρομολογίων, της ανάπτυξης του δικτύου και της προόδου των υποδομών.
Συγχώνευση των συγκοινωνιακών εταιρειών σε δύο φορείς, έναν για τα μέσα σταθερής τροχιάς και έναν για λεωφορεία και τρόλεϊ με στόχο τη μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 10%. Εφαρμογή των συνδυασμένων μεταφορών. Από Σεπτέμβριο θα διακοπούν γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ ειδικά προς το κέντρο της Αθήνας, με στόχο η πλειονότητα όσων παραμείνουν να λειτουργεί συμπληρωματικά στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Περικοπή επιδομάτων και υπερωριών ώστε η σχέση δευτερευουσών και κύριων απολαβών των απασχολουμένων στις συγκοινωνιακές εταιρείες να φτάσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Στόχος είναι οι δευτερεύουσες απολαβές να μην υπερβαίνουν το 8% των κύριων. Καλύτερη διαχείριση του προσωπικού, το οποίο με νομοθετική ρύθμιση θα μετακινείται από εταιρεία σε εταιρεία ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύπτουν.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΧΑΙΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ